Es arī neiebilstu pret daudzvalodību, tieši otrādi, to ļoti atbalstu. Nacionālās valodas, vienalga nepieciešamas vai nē, tomēr ir realitāte, kurā mēs dzīvojam. Ja es pārceltos ar ģimeni uz dzīvi Francijā, es gribētu, lai mans bērns zin franciski, ja pārceltos uz Ķīnu - gribētu, lai viņš runā ķīniski, ja uz Igauniju - igauniski. Tikai tāpēc, lai bērns nebūtu izolēts no vides, kurā aug. Mākslīgi pataisīt bērnu par svešinieku zemē, kurā viņš dzīvo ... nu nez. Neredzu ieguvumu.
.
Tas, ka bērna dzimtā / pirmā / pamatvaloda ir latviešu (vai ķīniešu, vai igauņu) nenozīmē, ka tev kā vecākam nav iespēju piedāvāt bērnam "globālāku" informācijas telpu - tu joprojām vari sūtīt bērnu uz starptautisko skolu, tavs bērns joprojām var studēt Oksfordā, tavs bērns joprojām var no mazotnes lasīt pasaules klasiķus oriģinālvalodās, utml. Attiecīgi, bērna izglītotību nosaka nevis pirmā apgūtā valoda, bet gan tas, kā viņš izglītojas.
.
Bet nu, situācijas gimenēs mēdz būt ļoti, ļoti dažādas, iemesli rīkoties tā vai citādi (skat. Neons komentāru par meitu) tikpat dažādi.