Nu kāpēc ??? uzreiz pie valdes sūdzēties! Mēs ar kolēģiem vienmēr smejamies par tiem klientiem, kas raksta sūdzības uzreiz mūsu Zviedru valdei un vēl dara to latviski :D visas pretenzijas uz sūdzības tāpat tiek sūtītas atpakaļ uz atbildīgo daļu izskatīšanai un risināšanai. Sāc runāt, bet dari to kā normāls kolēģis un darbinieks. Aizej pie tiešā vadītāja un izstāsti, ka maiņā aug neapmierinātība, ka nu jau pārāk bieži daudzi savas vakara stundas ‘atstrādā’ citos laikos, ka pārāk bieži nākas 3 darīt 9 darbu. Nesauc vārdus, nesūdzies un nestāsti, cik vecie kolēģi slikti un riebīgi, prasi padomu un risinājumu. Vai ierosini jaunu grafiku, lai tad visiem tiek iespēja strādāt līdz 22, ja jau pēc 22 visiem darāmā nepietiek. Vari arī lūgt, lai oficiāli nosaka, ka vienlaicīgi prombūtnē nevar būt vairāk par vienu vai diviem kolēģiem. Arī mums darbā ir noteikts, ka pašiem jārūpējas par darba nepārtrauktību, piem., vienlaicīgi visi nedrīkst doties pusdienās, vai visi ņemt atvaļinājumu jūlijā, paši sarunājam, kurš kuru, kad aizvieto. Ja tiešām ir tā, ka ne tu vienīgā esi neapmierināta un jums tiešām pēc desmitiem nākas darīt arī to kolēģu darbu. Labus darbiniekus tāpat aiz neko darīt no darba nemet laukā. Un pat ja tavs vadītājs zina, ka tā notiek, nekur nav teikts, ka viņš tiešām zina visu kas un kā notiek un ka tas ir tik bieži, kamēr visi klusē, viņš varbūt domā, ka visi zobratiņi savā vietā un mehānisms griežas.
Ja saruna ar tiešo vadītāju nelīdzētu, tad vērstos personāla daļā, bet darītu to atklāti, jo nu pati taču saproti, ka uz anonīmajiem komentētājiem pat augstākā vadība var uzšķaudīt un ignorēt!