Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pārrakstīšana

 
Reitings 1540
Reģ: 16.09.2014
Ko Jūs domājat par to, ka skolās ir atļauts pārrakstīt pārbaudes darbus?
Agrāk, kā noprotu, nebija tādas iespējas nemaz, nācās saņemties uz nākamo kontroldarbu. Šobrīd es jūtu, ka skolēni nāk rakstīt jebkuru kontroldarbu ar apziņu - "nekas, ka neko nezinu, nekas, ka nemācījos, pārrakstīšu vēlāk"
Kā Jūs domājat, vai visas atzīmes jāļauj izlabot? Tai skaitā, 5 un uz augšu?
Esmu ievērojusi tendenci, ka skolēnu vecākiem ir pretenzijas pret jebko zemāku par 7, dažiem pat 8, tādēļ skolēni, saņemot 6, uzreiz skrien pārrakstīt šo darbu.
Manuprāt, šī sistēma nav īsti taisnīga pret tiem, kas apzinīgi mācās uz kontroldarbu pirmajā reizē.
Situācija no skolas dzīves:
Uz konsultāciju atnāk 7. klases skolniece, kas vēlas pārrakstīt pārbaudes darbu, kurā ieguva 5 balles.
Skolotāja: Labi, nāc, sēdies, tūlīt iedošu pārbaudes darbu.
Skolniece: NĒ! Es neesmu gatava, es neko par šo tēmu vispār nezinu un neatceros. Māciet mani labāk tagad vēlreiz!
Skolotāja: Vai tev ir kādas konkrētas neskaidrības?
Skolniece: Nē, man vajag pilnīgi visu.
Vai, Jūsuprāt, šādā situācijā ir joprojām jāļauj pārrakstīt darbs? Darbā iegūtas 5 balles, un skolēna zināšanas tajā brīdī vairs neatbilst pat tām, bet grib 9 vai 10, taču tik daudz, cik sagatavoties darba pārrakstīšanai, nevar :(
24.11.2016 19:02 |
 
Reitings 1126
Reģ: 09.04.2016
Manā skolā ir tā - pamatskolā obligāti ir jālabo visas nesekmīgās atzīmes un katrā priekšmetā vienu reizi semestrī pēc izvēles drīkst labot vienu sekmīgu atzīmi.
Vidusskolā katrā priekšmetā semestrī drīkst labot vienu sekmīgu VAI nesekmīgu atzīmi pēc izvēles.
Pašai ir bijis tā, ka eju labot no 9 uz 10, jo gribēju augstāku vērtējumu semestrī, bet skolotāja atļāva, jo pārējās atzīmes tajā priekšmetā man nebija zemākas par septiņi. :)
Zinu skolu, kurā var labot kaut visas atzīmes, ja neapmierina, viņiem šādu ierobežojumu nav.
27.11.2016 16:52 |
 
Reitings 4298
Reģ: 29.01.2009
RTU bija tā, ka nesekmīgu eksāmenu varēja pārrakstīt (ja iegūts 1, tad sesijas pagarinājumā, ja iegūts 2 vai 3, tad sesijas laikā), savukārt, ja gribēja labot sekmīgu atzīmi, bija jāmaksā (kaut kas ap 20 Ls).
26.11.2016 08:43 |
 
Reitings 5395
Reģ: 29.01.2009
Es nelasīju diskusiju, bet izteikšu viedokli, jo mans tētis ir skolotājs.
1. Viņš labprāt aizliegtu labot kontroldarbus. Viņš aizliegtu visu labot 2, 3, 4 vai pat piecas reizes. Bet redziet nedrīkst, jo nauda seko skolēnam un, lai skolens paliktu šajā vienā skolā, viņam ir jābūt vismaz 4. Bet jo augstāka atzīme, jo labāk.
2. Viņš var izlikt liecībā 2 vai 3, bet atnāk mācību paŗzine vai direktors un izlabo uz sekmīgu atzīmi. Iemelss - skat. 1. punktu. Beigās vēl piebilst, ka veiktaspārrunas ar skolēnu, vecākiem utt, apsolījies nākošajā gadā saņemties.
3. Skolēni šobrīd ir Dieva vietā. Skolotājs nedrīkst it neko. Skolēniem ir tiesības, skolēniem ir vecāki ar skolēnu vecāku tiesībām utt, bet skolotājs ir kā grauds starp diviem dzirnakmeņiem.
Par tēmu - nē nav normāli atļaut 79 reizes labot, bet ar šādu, galīgi sap**stu izglītības sistēmu ne tikai skolu, bet arī augstskolu līmenī, neko citu nevar gaidīt!
25.11.2016 15:20 |
 
Reitings 13628
Reģ: 29.01.2009
Un pēc tam šie nespējnieki, kuriem vidusskolā grib, lai viņu vietā visu izdara skolotājs, aiziet uz augstākajām izglītības iestādēm un turpina to pašu.
25.11.2016 14:22 |
 
Reitings 202
Reģ: 22.03.2015
Pašai mācoties medicīnu varu teikt, ka nu nenoliek ar pirmo to anatomijas kolokviju visi, reti, kurš noliek, bet tas nepadarīs pārējos par sliktākiem ārstiem nākotnē

Nu to nu gan par normu nevajadzētu uzskatīt, ka reti kurš noliek. Manā grupā reti kurš nenolika ar pirmo reizi. Un tie,kas regulāri nenolika tie arī neturpināja parasti.
Ir tomēr kaut kādsbrīdis, kurā jāsāk pieņemt,ka dzīvē netiks dots nebeidzams mēģinājumu skaits. Nevar operēt 10 reizes līdz sanāk, vai izrakstīt 50 dažādas terapijas ar domu, ka pirmās 49 reizes neizdevās, bet beidzot iemācījos.
25.11.2016 14:18 |
 
10 gadi
Reitings 483
Reģ: 29.01.2009
Uzskatu, ka ir normāli, ka dod iespēju pārrakstīt, bet neko vairāk.
Ja tas skolēns kaut ko nesaprot un par to paziņo tikai pēc kontroldarba/ieskaites, tad var privātskolotāju meklēt, nevis skolotāju traucēt.
25.11.2016 02:05 |
 
Reitings 5884
Reģ: 25.08.2013
Kontroldarbs vairs nav mācību process, bet gan pārbaudījums. Mazs, bet tomēr, manuprāt, pret to jāattiecas atbildīgi.
25.11.2016 00:36 |
 
10 gadi
Reitings 350
Reģ: 26.05.2013
Un tad viņš izmācīsies par ārstu. Un operēs Tev nieri. Ja nesanāks ar 1. reizi, gan jau sanāks ar 100. Toties būs iemācījies.

Nu nopietni? Cik var šo? Tajā brīdī viņš dara to, ko jau MĀK. Pašai mācoties medicīnu varu teikt, ka nu nenoliek ar pirmo to anatomijas kolokviju visi, reti, kurš noliek, bet tas nepadarīs pārējos par sliktākiem ārstiem nākotnē (vispārīgi runājot, protams, būs arī sliktāki par tiem cītīgākajiem, bet būs arī labāki)
25.11.2016 00:06 |
 
Reitings 1832
Reģ: 27.12.2012
Man skolā teorētiski varēja iet pārrakstīt jebkuru darbu, taču skola izceļas ar tiešām zelta skolotājiem, kuriem bija svarīga motivācija - kāpēc. Ja tā viena atzīme man izšķir gala vērtējumu, tad ņēmu un rakstīju, skaidroju skolotājam, cik ļoti man to vajag, un šeit runa tiešām bija par pārrakstīšanu no 6 uz 8 un tamlīdzīgi. Arī konsultācijas bija sakarīgas, neviens pat neatļāvās prasīt, lai skaidro nedēļas vielu vēlreiz, jo "neko nesaprotu", vai arī skolotājs vienkārši mācēja izrakties līdz tam, kas tieši bija neskaidrs, un paskaidrot tieši to konkrēto lietu, kas nav līdz galam izprasta.
Nesekmīgās atzīmes bija jāpārraksta obligāti, arī visi darbi, kuros nebija vērtējuma, bija nododami obligāti. Manuprāt, šeit ir liela nozīme katram skolēnam individuāli, jo tieši individuāla pieeja visvairāk man ir devusi. Kāpēc neesi gatavs? Ko tieši nesaproti? Slinkums nav attaisnojums, un jāraksta ir kopā ar visiem.
24.11.2016 23:00 |
 
Reitings 2478
Reģ: 03.11.2016
Šī diskusija lika aizdomāties, cik patiesībā laikam biju apzinīgs skolēns. Uz vienas rokas pirkstiem varu saskaitīt, cik daudz reizes 12 gadu laikā biju konsultācijās pamācīties. Un apmēram 10 reizes 12 gadu laikā biju konsultācijās rakstīt nokvētu ieskaiti. Lai gan nemācijos izcili. Varbūt vienkārši biju slinka :-D
24.11.2016 22:55 |
 
Reitings 1832
Reģ: 27.12.2012
Labs konspekts ir pamatu pamats jebkurām studijām un mācībām, vienalga, vai tu mācies zīlēt ar taro kārtīm vai dramaturģijas teoriju vai integrāļus vai lielo tautu staigāšanu.

PILNĪGI PIEKRĪTU!
Un mēs runājam par labu konspektu, nevis definīciju un izcelto vārdu pārrakstīšanu, rindkopu nokopēšanu un tamlīdzīgām lietām. Arī labs konspekts ir jāiemāca veidot, un, kad to māk, tad jebkurā dienā atverot jebkuru tēmu, ļoti ātri var atsaukt atmiņā un iebraukt tēmā.
24.11.2016 22:51 |
 
Reitings 5884
Reģ: 25.08.2013
uzskatu, ka nav svarīgi vai kontroldarbu labi uzraksta ar pirmo, otro, trešo vai kaut simto reizi, jo galu galā galvenajām vajadzētu būt iegūtajām zināšanām, ne atzīmei.

Un tad viņš izmācīsies par ārstu. Un operēs Tev nieri. Ja nesanāks ar 1. reizi, gan jau sanāks ar 100. Toties būs iemācījies.
24.11.2016 22:51 |
 
Reitings 5884
Reģ: 25.08.2013
Kā skolēns var kaut ko saprast, ja viņš, pirmkārt, pats nav pacenties saprast?! Vispirms ir mācību grāmata, kurā tiek izlasīta pirmā apakšnodaļa. Nu kā minimums ievads! Tālāk sākas skolotāja darbs.
24.11.2016 22:49 |
 
Reitings 5884
Reģ: 25.08.2013
Bet desmitkārtīgā konspektēšana izklausās jau pēc represiju metodēm, citreiz tas skolnieks nemaz vairs nenāks klāt, palīdzību neprasīs un samierināsies ar to savu knapo atzīmi.

Es nepiekrītu! Tūkstoškārtīgi nepiekrītu! Labs konspekts ir pamatu pamats jebkurām studijām un mācībām, vienalga, vai tu mācies zīlēt ar taro kārtīm vai dramaturģijas teoriju vai integrāļus vai lielo tautu staigāšanu. Zinu vienu matemātikas skolotāju, kuras audzēkņiem ir zelta medaļas valstī, viņa katru jaunu tēmu sāk ar konspektu. Klase 20min. konspektē, lai vispirms iekustinātu smadzenes, iebrauktu tēmā, lai tajās mazajās galvelēs sāk griezties zobratiņi un viņiem pašiem rodas miljons jautājumu par tēmu, un tad skolotājs sāk šķetināt to kamolu un skaidrot, kas un kā un kāpēc.
Te ir runa par 7.-12. klasi, protams, ka pirmklasnieks neko neizkonspektēs.
RainyDay, Tu esi pedagogs. Pieļauju, ka Tev ir atbilstošs diploms, Tu esi pabeigusi valsts akreditētu studiju programmu un skolas vadība Tevi ir pieņēmusi darbā. Tev ir pilnas tiesības izvēlēties, Tavuprāt, piemērotāko pedagoģisko pieeju, lai skolēni apgūtu mācību priekšmetu pēc valsts izglītības standartiem. Rīkojies! Un nebaidies no vecākiem. :-)
24.11.2016 22:46 |
 
Reitings 438
Reģ: 04.05.2013
ā, sorry, biju piemirsusi, ka ir skolotāji, kas kontroldarbus gatavo paši. manā laikā visos eksaktajos priekšmetos priekšmetos, par pārējiem neatceros, deva jau gatavus kontroldarbus, kas no kaut kurienes bija vienkārši nokopēti.
24.11.2016 22:38 |
 
Reitings 17280
Reģ: 29.01.2012
Varbūt mūsdienās ir kas mainījies, bet kad es mācījos.. skaistai liecībai nebija ļoti liela nozīme (lai tik ir sekmība, iespējams, dažos priekšmetos nedaudz vairāk kā 4).. universitātes pievērsa uzmanību pa lielam CE rezultātiem

Es vēl aizķēru tos laikus, kad atsevišķās universitātes programmās uzņēma bez iestājeksāmeniem tos, kam bija labas atzīmes liecībā kaut kādos priekšmetos.
.
Bet es kaut kā neatceros, ka mums skolā būtu bijušas konsultācijas... Varbūt vienkārši neatceros :)
24.11.2016 22:35 |
 
10 gadi
Reitings 350
Reģ: 26.05.2013
Nē, tas, ka man stāstīja no 0 nozīmē to, ka mana pamatskolas ķīmijas skolotāja spaidīja savu iphonu visās stundās un jā, man ir grūti uztvert tikai izlasot grāmatā, man vajag, lai paskaidro, ķīmija un fizika nekad nav bijusi stiprā puse. Matemātikā tur citādāk, klasē diezgan zems līmenis bija un tad tā atzīmes bija labas, bet tā, lai forši eksi noliktu nebūtu bijis.
24.11.2016 22:35 |
 
Reitings 594
Reģ: 03.03.2015
Neapstrīdēšu to, ka skolotāja darbs nav no vieglākajiem un prasa daudz laika, bet ir tik daudzi skolotājo, vismaz ar kuriem man nācās saskarties, kuri nesastādīja katru reizi jaunus kontroldarbus, gadu gadiem deva vienus un tos pašus kontroldarbus, tikai jautājumi vietām pamainīti. Daudzas mācību stundas bija tik garlaicīgas, nekādu praktisku uzdevumu, tikai stāv runā un raksta uz tāfeles un liek skolniekiem to pašu rakstīt kladēs. Protams, ne visi skolotāji būti tāds piemērsun jāpiekrīt, ka skolotājs ne visu var kā ar karoti mutē ielikt, bet, manuprāt, ne visi skolotāji prot labi un kvalitatīvi pasniegt mācību priekšmetu. Ja tu neinteresanti pasniedz vielu, kā skolnieks to visu uztvers un kādēļ, lai rastos interese to visu mācīties?
24.11.2016 22:32 |
 
Reitings 1540
Reģ: 16.09.2014
Tie, kas lasa manu čīkstēšanu par pārrakstītājiem un tiem, kas slinko, lūdzu, neiedomājieties, ka tie ir pilnīgi visi mani skolēni.
Kopš esmu sākusi strādāt skolā, lielākajai daļai ir paaugstinājušās atzīmes, katrā klasē skolēni "karo", lai tiktu pie tāfeles, mani skolēni ir ieguvuši godalgotas vietas novada matemātikas olimpiādē (pat tie, kas iepriekš nav piedalījušies tādās olimpiādēs).
Pie manis bija atnākusi skolēna mamma un stāstīja man par to, cik grūti viņas skolēnam ir gājis un cik ļoti viņam nepatikusi matemātika, ka viņš knapi vilcis ārā četrinieku, un sākumā es pat nesapratu, par kuru skolēnu ir runa, jo skolēns, ko es redzēju, bija dzīvespriecīgs, motivēts, nāca uz stundām patiešām mācīties, nāca pie tāfeles, atbildēja uz visu, un atzīmes viņam pie manis ir 8 un 9.
Es vienkārši vēlos redzēt atdevi no skolēniem.
24.11.2016 22:28 |
 
Reitings 16391
Reģ: 09.10.2011
Varbūt mūsdienās ir kas mainījies, bet kad es mācījos.. skaistai liecībai nebija ļoti liela nozīme (lai tik ir sekmība, iespējams, dažos priekšmetos nedaudz vairāk kā 4).. universitātes pievērsa uzmanību pa lielam CE rezultātiem :)
24.11.2016 22:28 |
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits