Pārrakstīšana

 
Reitings 1540
Reģ: 16.09.2014
Ko Jūs domājat par to, ka skolās ir atļauts pārrakstīt pārbaudes darbus?
Agrāk, kā noprotu, nebija tādas iespējas nemaz, nācās saņemties uz nākamo kontroldarbu. Šobrīd es jūtu, ka skolēni nāk rakstīt jebkuru kontroldarbu ar apziņu - "nekas, ka neko nezinu, nekas, ka nemācījos, pārrakstīšu vēlāk"
Kā Jūs domājat, vai visas atzīmes jāļauj izlabot? Tai skaitā, 5 un uz augšu?
Esmu ievērojusi tendenci, ka skolēnu vecākiem ir pretenzijas pret jebko zemāku par 7, dažiem pat 8, tādēļ skolēni, saņemot 6, uzreiz skrien pārrakstīt šo darbu.
Manuprāt, šī sistēma nav īsti taisnīga pret tiem, kas apzinīgi mācās uz kontroldarbu pirmajā reizē.
Situācija no skolas dzīves:
Uz konsultāciju atnāk 7. klases skolniece, kas vēlas pārrakstīt pārbaudes darbu, kurā ieguva 5 balles.
Skolotāja: Labi, nāc, sēdies, tūlīt iedošu pārbaudes darbu.
Skolniece: NĒ! Es neesmu gatava, es neko par šo tēmu vispār nezinu un neatceros. Māciet mani labāk tagad vēlreiz!
Skolotāja: Vai tev ir kādas konkrētas neskaidrības?
Skolniece: Nē, man vajag pilnīgi visu.
Vai, Jūsuprāt, šādā situācijā ir joprojām jāļauj pārrakstīt darbs? Darbā iegūtas 5 balles, un skolēna zināšanas tajā brīdī vairs neatbilst pat tām, bet grib 9 vai 10, taču tik daudz, cik sagatavoties darba pārrakstīšanai, nevar :(
24.11.2016 19:02 |
 
Reitings 1540
Reģ: 16.09.2014
Citādi, laikam, naudu par konsultācijām (kā pielikumu pie algas) saņemt patīk, bet izskatās, ka to naudu nopelnīt (strādājot ar skolnieku) negribās, gribās vēsi atsēdēt to laiku, kad paredzētas konsultācijas.
Cik, tavuprāt, skolotājam maksā par konsultācijām? :D
Man ir apmaksātas nedēļā 2h, taču konsultācijas es novadu daudz ilgākas. Kāpēc man būtu bezmaksas jāstrādā dubultā, trīskārši un vēl, vēl, stāstot tematu no jauna, ja stundās to vienu reizi jau esmu izdarījusi?
24.11.2016 20:21 |
 
Reitings 4962
Reģ: 24.08.2013
Tā tie vecāki tagad tiešām dara?:-O Kad es mācījos skolā, visas mācības bija mana problēma, mans darbs un, ja nebija labi vērtējumi, tad tā pilnīgi vienmēr vecāku skatījumā bija tikai mana vaina, nekad skolotāju. Uz skolu arī nāca kādas divas reizes gadā-uz vecāku sapulcēm.
24.11.2016 20:22 |
 
Reitings 688
Reģ: 19.04.2015
Nezinu, cik tu tur daudz pārstrādājusies, bet ja konsultācijas ir noteiktas, tev viņas ir jāvada un neredzu iemeslu atteikt tam skolniekam, kurš "neko nesaprot". Punkts. Nu tak mēģini arī iedziļināties un pati izsecināt, kur problēma, nevis centies atkratīties no skolnieka. Un jā, ja jāstāsta vēlreiz tā pati viela, tad laikam sūdīgi stāstīji.
24.11.2016 20:24 |
 
Reitings 4962
Reģ: 24.08.2013
RainyDay, un kā ar to tiek galā Tavi kolēģi? Visi tā mocās? Man kaut kā izklausās, ka Tu vienkārši ļauj sev kāpt uz galvas un pārlieku auklējies gan ar audzēkņiem, gan viņu vecākiem.
24.11.2016 20:25 |
 
Reitings 688
Reģ: 19.04.2015
Pie velna, skolnieka mācību rezultāti ir atkarīgi arī no skolotāja, IR! Pati to izbaudīju uz savas ādas, pie vienas skolotājas "neko nesaprotot" pie citas saņemot 8 un 9, ar eksāmena rezultātu 87%. Tā kā. Ar savu neprasmi vai nevēlēšanos iedziļināties, skaidrot, cik nepieciešams, skolotājs var norakt arī spējīgu skolnieku.
24.11.2016 20:27 |
 
Reitings 1540
Reģ: 16.09.2014
Un tā kā esmu strādājusi arī skolas vadības pusē - zinu, ka vismaz mūsu skolā skolotājus, kuriem ir sava sistēma un "mugurkauls" ļoti ciena un novērtē

Izklausās pēc labas vadības :)
Man gan vienu reizi atnāca vērot stundu. Stundā izmantoju radošas metodes -grupu darbu, matemātisku spēli, kurā gan jārēķina, gan jālasa skaļi izteiksmes un jāklausās, testus mobilajos telefonos. Skolēniem stunda ļoti patika, vadītāja gan nokritizēja, jo stunda neatbilda standarta rāmītim - mērķis, uzdevumi, nobeigums. Tāpat arī pateica, ka grupu darbs ir slikts, un pajautāja, kāda jēga vispār bija lasīt izteiksmes. Kad centos paskaidrot, ka tas viss paredzēts, lai viņi mācās viens no otra, un attīsta arī pareizu matemātikas jēdzienu lietošanu sarunvalodā, viņa pat neklausījās :D
24.11.2016 20:28 |
 
Reitings 4962
Reģ: 24.08.2013
mazpasaule, Tu domā, ka viņai uz to konsultāciju atnāk viens vienīgs skolēns? Tam nu stundām stāstīs visu vielu kā privātstundā un ko pārējie, kas atnākuši? Sēdēs un gaidīs, kamēr vienam princim visu ar zelta karotīti mutē ielej?
24.11.2016 20:28 |
 
Reitings 17280
Reģ: 29.01.2012
RainyDay, nu bet tad NEVADI vairak par 2 h. Izziņo visām klasēm - konsultācijas trešdienās no 15:00-17:00 manā kabinetā. Šajā laikā varat pārrakstīt, konsultēties, utml.
24.11.2016 20:28 |
 
Reitings 226
Reģ: 20.11.2016
1) Mūsu skolā varēja pārrakstīt tikai nesekmīgās atzīmes, un rakstīja abas atzīmes žurnālā, gan nesekmīgo, gan pārrakstīto sekmīgo.
2)
Ir vairāki tādi skolēni, kas atnāk uz konsultāciju un veic pasūtījumu - man, lūdzu, visu tēmu paskaidrot. Gandrīz kā Makdonaldā - Man, lūdzu, lielo komplektu.
Pie tam, ja pajautā, kas tieši nav saprotams, kā varu palīdzēt, seko atbilde - es nezinu.

Es arī tā esmu darījusi, jo tiešām nesapratu it neko. Ja stundā sēdi un skolotāja stāsta kaut kādu ķīniešu alfabētu, uz jautājumiem atbild ķīniešu valodā vai neatbild vispār, jo darbojas ar gudrākiem bērniem, tad ko gan tur var saprast?
Tiesa, es gāju ar šo "neko nezinu" pie privātskolotājas, kas mācēja runāt latviski (tēlaini izsakoties - jeb paskaidrot normāli).
Ja pie tevis nāk bērni, kas neko nesaprot, padomā par to, kā vadi stundas.
24.11.2016 20:30 |
 
Reitings 775
Reģ: 21.01.2016
Manā Valsts ģimnāzijā neļāva pārrakstīt sekmīgas atzīmes, tikai ar retiem izņēmumiem.
24.11.2016 20:32 |
 
Reitings 1540
Reģ: 16.09.2014
Un jā, ja jāstāsta vēlreiz tā pati viela, tad laikam sūdīgi stāstīji.
Jā, jā. Šo esmu dzirdējusi un lasīju daudz reižu. Protams, ka tā ir mana vaina, ka 10. klasē man skolēniem, mācot matemātiskās indukcijas principu pierādījumam, nepieciešams skaidrot, kā atver iekavas un kā kāpināt kvadrātā.
Tāpat arī pavisam noteikti mana vaina, ka mazās meitenes, kas aizmugurējā solā pin viena otrai bizes un sarakstās whatsupā, vēlāk neko nesaprot un nāk pieprasīt izskaidrot visu tematu no jauna tieši viņām.
24.11.2016 20:34 |
 
Reitings 17280
Reģ: 29.01.2012
Ja pie tevis nāk bērni, kas neko nesaprot, padomā par to, kā vadi stundas.

Tas var būt pamatots un arī nepamatots izteikums.
.
Teiksim, sāc strādāt skolā un dabū 7.klasi, kurai jāmāca polinomi un iksu meklēšana, un tur pārītis, kas reāli (savas vai iepriekšējās skolotājas vainas dēļ) neko nejēdz no darbību izpildīšanas kārtības un daļu saskaitīšanas/reizināšanas.
.
Un atnāk tāds, kas nesaprot "visu" - nu ko tajās 2-3 stundās nedēļā var palīdzēt? Fiksi samācīt visu pamatskolas vielu cilvēkam, kurš ir apgādājies ar pārliecību, ka matemātika ir grūta?
.
Tiešām ir gadījumi, kad NE konkrētā skolotāja vainas dēļ cilvēkam ir tādi robi zināšanās, ka tur ir vajadzīgs pus gads pie privātskolotāja, kam IR laiks ar šo cilvēku 3 stundas nedēļā strādāt un lāpīt robus zināšanās.
24.11.2016 20:36 |
 
Reitings 688
Reģ: 19.04.2015
konsultācijas trešdienās no 15:00-17:00 manā kabinetā. Šajā laikā varat pārrakstīt, konsultēties, utml.

Nu tieši tā arī notiek normālajās skolās.
Tu domā, ka viņai uz to konsultāciju atnāk viens vienīgs skolēns? Tam nu stundām stāstīs visu vielu kā privātstundā un ko pārējie, kas atnākuši? Sēdēs un gaidīs, kamēr vienam princim visu ar zelta karotīti mutē ielej?

Nu muļķības, analizējot skolnieka darbu, skolotājs jau saprot, kur tieši ir problēma un tāpēc var arī palīdzēt. Jo visbiežāk skolniekam tikai liekas, ka nesaprot neko, patiesībā iestrēgst tikai kaut kur, kaut kāds āķis, ko nesaprot.
Nezinu, es visu mēru parasti pēc sevis. Pārliekot ekšus eksternātā neviens ar mani individuāli kā ar princesi neauklējās, uzreiz mācēja paskaidrot visu parastās stundas ietvaros, pat to, ko nespēja iemācīt iepriekšējā učene un nemaz nekādas konsultācijas vairs nevajadzēja.
24.11.2016 20:36 |
 
Reitings 226
Reģ: 20.11.2016
Man gan vienu reizi atnāca vērot stundu. Stundā izmantoju radošas metodes -grupu darbu, matemātisku spēli, kurā gan jārēķina, gan jālasa skaļi izteiksmes un jāklausās, testus mobilajos telefonos. Skolēniem stunda ļoti patika, vadītāja gan nokritizēja, jo stunda neatbilda standarta rāmītim - mērķis, uzdevumi, nobeigums. Tāpat arī pateica, ka grupu darbs ir slikts, un pajautāja, kāda jēga vispār bija lasīt izteiksmes. Kad centos paskaidrot, ka tas viss paredzēts, lai viņi mācās viens no otra, un attīsta arī pareizu matemātikas jēdzienu lietošanu sarunvalodā, viņa pat neklausījās

Es zinu, ka visi man iebildīs, bet man grupas darbi šķiet stulba nodarbe, jo īpaši matemātikā. Mūsu skolā bija šādi - es biju gudra priekšmetā A, tur arī uzņēmos uz sevis grupu darbu vadīšanu, bet priekšmetā B, kur neko nesaprotu, grupu darbu atsēdēju. Jo VIENMĒR grupu darbā ir viens cilvēks, kas visu dara, un pārējie, kas neko nedara. Ja grib iemācīt to, ka visu var sarunāt un izlīst cauri, grupu darbi der, citādi nav jēgas.
Vēl visa tā mācīšānās viens no otra - mums bija tā, ka skolotāja domāja, ka mēs skaidrojam viens otram piemērus, kamēr patiesībā runājām par to, cik foršas brīvdienas bija.
Es tāpat kā tava vadība esmu par "neradošām" mācību metodēm, lai gan zinu, ka tās radošās it kā skaitoties baigi labās utt., tikai nezinu kāpēc ar mani un manā klasē tas nebija darbojies. :D
24.11.2016 20:37 |
 
Reitings 688
Reģ: 19.04.2015
Tāpat arī pavisam noteikti mana vaina, ka mazās meitenes, kas aizmugurējā solā pin viena otrai bizes un sarakstās whatsupā, vēlāk neko nesaprot un nāk pieprasīt izskaidrot visu tematu no jauna tieši viņām.

Tas ir disciplīnas jautājums, drīzāk.
kā atver iekavas un kā kāpināt kvadrātā.

Nu beidz, neticu, ka tas pilnīgi bija no jauna jāmāca. Vienkārši atgādināt. Ok, tādas lietas es zināju, bet man ar gadījies kaut ko aizmirst no jā, iepriekšējo klašu vielas, vai, lai cik arī debīli tas neieklausītos, pat nevarēju iedomāties pielietot kādu jau zināmu principu. Eksternātā mums skolotāja vienkārši kaut ko, kas kādam bija piemirsies, pierakstīja blakus uz tāfeles spārna un nekādu problēmu. Darbs ritēja tālāk. Ar laiku tādas atgādināmās tēmas nogāja līdz nullei. Videnē pieejot ar šādu muļķīgu jautājumu varēja vien dzirdēt skolotājus bļāvienu, ka netaisās mācīt 7 klases tēmu, līdz viņai vairs neviens neko negribēja prasīt atgādināt. Viss. Pa lielam visa starpība. Ne jau mācīt, bet atgādināt.
24.11.2016 20:44 |
 
Reitings 1540
Reģ: 16.09.2014
marthamarcy6
Mans pieminētais grupu darbs bija tāds, kur nebija iespējas neiesaistīties visiem. Tā bija bingo spēle, kur katram bija sava loze ar skaitļiem, galda vidū kāršu komplekts, uz katras kārts skaitliska izteiksme ar veseliem (pozitīviem un negatīviem) skaitļiem, skolēnam katram no grupas bija jāvelk kārts, jānolasa izteiksme, viņam un pārējiem bija jāizdomā, cik ir rezultāts un vēlāk jāpārbauda, vai viņu lozē ir šāds skaitlis. Šādā aktivitātē neviens "neatsēdēja".
Protams, es varēju arī nepūlēties un uz tāfeles uzrakstīt daudz tipveida darbības ar veseliem skaitļiem. Man katrā ziņā tā būtu vieglāk nekā noorganizēt stundu, kurā visi ir ieinteresēti darboties.
Jautājumus - kādus skolotājus jūs paši gribat?
24.11.2016 20:50 |
 
Reitings 1540
Reģ: 16.09.2014
Nu beidz, neticu, ka tas pilnīgi bija no jauna jāmāca. Vienkārši atgādināt.

Vai tas būtu pietiekams pierādījums, ja es pateiktu, ka diagnostikas darbā par pamatskolas zināšanām no šīs klases 75 % skolēnu atzīme bija nesekmīga?
24.11.2016 20:53 |
 
Reitings 226
Reģ: 20.11.2016
Jautājumus - kādus skolotājus jūs paši gribat?

Gan skolas, gan augstskolas laikā es biju no tiem cilvēkiem, kam nepatika grupu darbi (jo pārsvarā bija jāvelk uz sevi pārējie), kaut kādas spēles kā tu devi tam piemēru (jo nepatīk tāda vērsta uzmanība uz sevi, turklāt ja vēl vielu nesaprotu -> kauns, negribas izgāzties utt.) un neformālā skolotāju uzvedība (čavošanās, uzrunāšana uz tu utt.). Man vismīļākie skolotāji bija tie, kuri pret savu darbu attiecās apzinīgi, bet formāli. Jābūt kaut kādai robežai starp bērnudārzu spēlēm un likšanu justies nekomfortabli uz sevi vērstiem cilvēkiem un monotonu vielas nolasīšanu.
24.11.2016 20:58 |
 
10 gadi
Reitings 350
Reģ: 26.05.2013
Nu, piemēram, es tikko pabeidzu vidusskolu un mums bija noteikums, ka drīkst pārrakstīt priekšmetā 1 darbu semestrī. Kaut vai 8 pārraksti, bet vienu reizi. Protams, bija jau arī tādi skolotāji, kas atļāva jeb kuru un cik grib pārrakstīt, bet pārsvarā turējās pie tā. Bija arī tādi, pie kā jāatbild mutiski, ja nenoliek ar pirmo. Pamatskolā ļāva cik grib labot, jo vienkārši vajadzēja mūs izlaist tai skolai cauri :-D Es uzskatu, ka nesekmīgus darbus jāvar vienmēr labot, jo nu es zinu, ka man daudz ir gadījies mācīties uz kontroldarbu, bet tad kontroldarbā ir tādi jautājumi, ko neesmu izlasījusi vai vienkārši tu kaut ko sajaucies un neuzraksti labi.
24.11.2016 20:58 |
 
Reitings 226
Reģ: 20.11.2016
Vai tas būtu pietiekams pierādījums, ja es pateiktu, ka diagnostikas darbā par pamatskolas zināšanām no šīs klases 75 % skolēnu atzīme bija nesekmīga?

Pēc šiem rezultātiem tu tiešām domā, ka skolēni melo, ka neko nesaprot? Domāju, viņi patiešām neko nesaprot, jo pamatu nav.
Vēl man bija tā, ka, piemēram, ģeometrijas uzdevumu vai algebras teksta uzdevumu teicu "neko nesaprotu", jo nesapratu, ko tur vispār prasa un kā iesākt. Ja man paskaidroja cilvēcīgi, kas tiek prasīts un pateica, kā iesākt, tad tālāk aizgāja risināšana.
24.11.2016 21:00 |
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits