Pēršana rodas dēl šāda scenārija.
Bērns Ir neklausīgs-->vinam aizrāda---> Tas nostrādā 5 reizes (bet bērnam nav paskaidrots, kāpēc vina rīcība ir slikta, vinam tikai pateica, Ka nesrīkst)
Bērns turpina būt neklausīgs---> Nu Jau vinam uzblauj (vins sabīstas no tādas reakcijas, bet vēl aizvien nav sapratis dzilāko sava nodarījuma būtību)
Bērns mēgina vēl vairāk pārbaudīt, cik tālu var iet, vinam jau ir imunitāte pret blaušany, to vins laiž gar ausīm--> vinu noper (vinam sāp, bet tikai uz mirkli. Palaidnības Ir tik interesantas, nopēršana škiet tikai īsa maksa. Vinš vēl joprojām nezina, kāpēc vina rīcība ir slikta savā būtībā. Vins zina tikai palaidnība---> pēriens shēmu. Ar laiku arī notrulinās bēdas par pērienu un vins var valdīt pār saviem vecākiem un uzvesties, kā vien vēlas.
Tieši tāpēc sodu sistēma viena pati nedarbojas. Bērnu var nostrostēt, nonemt kādas privilēginas, bet svarīgākais ir paskaidrot un likt saprast, kas vina rīcībā un izpratnē bija greizs, kā tas ietekmēja citus un kā būtu bijis darīt, lai iznākums ir veiksmīgs visiem.
Tieši tāpēc arī tik milzīgs procents cietumnieku atgriežas cietumā pat tad, ja valsts vinam nodrošina iespēju sākt jaunu dzīvi. Vinam vienkārši nepaskaidroja, kā vina rīcība ietekmēja citus, ar vinu nestrādāja, Lai palīdzētu atškirt labo no sliktā, empātiju. Vinam iemācīja noziegums --->sods. Un neko vairāk.