Kam te kārojās paladziņu? :D
Druviete norādīja, ka tieši ar domraksta palīdzību vislabāk var pārbaudīt skolēnu zināšanas šajos mācību priekšmetos, loģiku, stila izjūtu.
Tas ir galīgi garām. Ne tikai tāpēc, ka vērtēšana jau ir kaut kas mistisks, kas atkarīgs no vērtētāja garastāvokļa, bet arī tādēļ, ka pašam skolēnam ir iespēja izvairīties no visa, ko viņš nezin. Nu, nezin, kā pareizi rakstīt vārdu "benzīns", raksta "degviela". Nav pārliecināts par komata nepieciešamību konkrētā vietā, pārfrāzē teikumu tā, lai būtu drošs, ka viss ir pareizi. Tā var izvairīties no kaudzes ar kļūdām, ir jābūt tiešām neaptēstam, lai neizmantotu šādu iespēju kļūdu skaita samazināšanai.
Pedagogi vēstulē uzsvēra, ka 2014.gada centralizētā eksāmena saturs bijis neizsvērts, neievērojot 9. un 12.klases pārbaudes darbu pēctecību.
Tālāk uzskaitīta kaudze kļūdu vērtēšanas sistēmā. Taču nē - kamdēļ gan tās labot, ja var to daļu vienkārši aizvākt, kam tā vajadzīga? Tā jau ir eksāmena sastādītāju kļūda. Varbūt tad vajag citus cilvēkus, kas sastāda šo eksāmenu, nevis izvākt to daļu kā tādu?
Skolotājus uztrauc fakts, ka atsevišķos gadījumos eksāmena rezultātus nevar uzskatīt par godīgiem un ticamiem. Nereti vērojama nekonsekvence, kad pēc ideāli izpildītas pirmās daļas, kur skolēniem jāuzrāda interpunkcijas un ortogrāfijas zināšanas, otrā un trešā daļa izpildīta ļoti kļūdaini un nesakarīgi.
Tiek norādīts, ka skolotāji konstatē arī dažādas krāsas tintes vienā eksāmena darbā.
Šo te risināt, ja gribētu, varētu pavisam vienkārši. Eksāmenus labo skolotāji, kas nestrādā tajā pašā skolā, kur skolēni, kas eksāmenu rakstījuši. Kāpēc eksāmena uzraudzība nevarētu notikt tāpat? Skolotāji no skolas A, dotos pieskatīt eksāmenu skolā B, kas būtu izvēlēta pēc kaut kāda nejaušības/loterijas principa. Pie kam, kura skola būs jāpieskata, skolotājam no skolas A varētu pateikt iepriekšējās dienas vakarā vai kaut kā tā. Tādejādi var izvairīties no situācijas, kad, personīgu simpātiju, dēļ skolotājs palīdz skolēnam tikt galā ar uzdevumiem.
Vispār man tas viss izskatās pēc jēla mēģinājuma uzlabot izglītības rādītājus Latvijā. Taču, tā vietā, lai šo jautājumu risinātu, motivējot bērnus mācīties, mēs vienkārši atvieglosim eksāmenu, lai cipari izskatītos labāk, kamēr reālā situācija kļūst arvien bēdīgāka... Skumji.