Uljana, tagad latviešu valodas un literatūras eksāmens ir divas dažādas lietas, manuprāt nav kopā
Skolotājus uztrauc fakts, ka atsevišķos gadījumos eksāmena rezultātus nevar uzskatīt par godīgiem un ticamiem. Nereti vērojama nekonsekvence, kad pēc ideāli izpildītas pirmās daļas, kur skolēniem jāuzrāda interpunkcijas un ortogrāfijas zināšanas, otrā un trešā daļa izpildīta ļoti kļūdaini un nesakarīgi.
Vajadzētu sarežģītākus uzdevumus (pat ja tas ir tikai domraksts - palielināt zīmju skaitu, uzlikt tiešām sarežģītas tēmas, kur jābūt izpratnei arī par tiem kultūrfaktiem utt.) un stingrāku vērtēšanu.
Tas nu gan vispār nav nepieciešams. Latviešu valodas eksāmens ir latviešu valodas eksāmens nevis skolēna erudīcijas pārbaude.
ja cilvēks, kura domrakstus vienmēr pārlasīju un laboju teju katrā teikumā (nu labi - katrā otrajā) pa kādai kļūdai, var iegūt B līmeni.. nu tas ir traki!Kad es beidzu skolu,mums pat spožākajiem prātiem bija grūti tikt pie B līmeņa,tagad jau liekas,ka tos pakaļ met.
Vajadzētu sarežģītākus uzdevumus (pat ja tas ir tikai domraksts - palielināt zīmju skaitu, uzlikt tiešām sarežģītas tēmas, kur jābūt izpratnei arī par tiem kultūrfaktiem utt.) un stingrāku vērtēšanu.
Domrakstā neliek atzīmes pēc patīk/nepatīk jūsu viedokļi. Domrakstā, tāpat kā jebkurā citā pārbaudījuma veidā, ir sava kritēriju tabula, gan jau pie eksāmeniem arī ir pielikta. Ja cilvēks novirzās no tēmas/neprot argumentēt/jauc faktus/pieļauj ortogrāfijas, interpunkcijas, stila kļūdas utt. utt. - nevajag to norakstīt uz "vērtēšanas komisijai nepatika mans viedoklis". Visdrīzāk - iepriekšējā skolotāja bijusi pārāk toleranta un lika augstākas atzīmes kā vajadzēja.