Domraksts un eseja ir divas dažādas lietas. Domrakstus eksāmenā aizliegtu uz mūžiem, jo tas ir DOMRAKSTS, kuru objektīvi jau pēc nosaukuma nav iespējams vērtēt. Esejas, jā, tām ir kārtīga uzbūve, rindkopas, argumentācijas, vēl tagad visu atceros no a-z.
Pašu rakstu neraksīju, jo viss, kas notiek izglītības sistēmā, šķiet viens liels murgs un melnais caurums. Uzlika obligāto fiziku/ķīmiju, uztaisīs vieglu humanitāro, lai redz kādi visi spējīgi pabeigt savu valodu (pat četrnieciņi, kas knapi teikumu var sastādīt), savukārt jaunieši stulbi kā zābaki ekzaktajos priekšemots, tie jāmāca, lai aug jaunie inženieri.
Šitas sūds viss uzdzen ļoti lielas dusmas. Ļoti. Par ko? Nezinu, par netaisnību. Paldies jēram, ka esmu jau beigusi, savādāk vidusskolu ar obligāto fiziku/ķīmiju nepabeigtu un vēl 3 gadus mocītos, lai saņemtu atestātu. Šķiet, ka vienu faktu valdībā tupošie gan ignorē - arī gudrie inženieri un fiziķi dodas prom no šejienes!
Kas attiecas uz eksāmeniem, tie tiek laboti pa vienai reizei, novērtēti. Tad tos labo otro reizi - novērtē. Ja vērtējums par noteiktu punktu skaitu atšķiras, to vērtē vēlreiz. Vismaz tā notiek angļu valodā. Mazums, katram priekšmetam savādāka labošana...