Es uzskatu, ka noteikti nedrīkst bērnam visu rēķināt priekšā. Tā viņš pieradīs, ka kāds jau vienmēr palīdzēs. Ar ko noteikti ir jāpalīdz, ir veids, kā domāt, kā rēķināt, jāpasēž ar bērnu kopā, jāseko līdzi atzīmēm (bet nu veidā, kas neliktu pašam bērnam justies kontrolētam vai ne īpaši veiksmīgam), ja jūt, ka kāds priekšmets neiet tik viegli, tad tajā ir jāparāda veids, kā domāt, jo iespējams, ka skolotāja neveltīs katram individuāli tik daudz laika.
Un vispār, jāaudzina gudrs un zinātkārs bērns jau no pašiem pirmajiem gadiņiem. Ar bērnu ir jāstrādā.
Man māsai ir divi bērni, pirmais auga, kad māsa bija ļoti aizņemta, bet bērns bieži tika atstāts vecmammai, man vai brāļa sievai. Un kad bērns palika ar mums, mēs mācījām, lasījām priekšā, uzdevām jautājumus, motivējām viņu domāt, zīmējām, spēlējāmies, veltījām viņam kvalitatīvu laiku, bet arī ne tā, ka viņš bija pasaules centrs, un bērns žigli sāka lasīt, rēķināja kā lielais jau ļoti ātri, izauga ļoti komunikabls, jauks un gudrs bērns. Un par skolu šobrīd ir absolūtā sajūsmā.
Otram iet grūtāk, šobrīd ar viņu paliek tēvs, kurš ir aizņemts ar savām lietām, un no kurienes tad bērns smelsies visas gudrības. Ne jau bērnā ir vaina.. Bet ļoti iespējams, ka, sākot iet skolā, viņam būs grūtāk, būs jāmācās daudz, būs grūtāk tikt līdzi pārējiem.. Un tas nedos prieku mācīties, un līdz ar to, var rasties problēmas.
Tāpēc es uzskatu, ka ļooti svarīgs ir laiks tieši pirms skolas. Tie tik svarīgi pamati bērna raksturā un nākotnē.