Vai juusupraat, vecaakiem ir jaapaarbauda un jaapaliidz beerniem maajasdarbos?

 
Reitings 9169
Reģ: 23.02.2012
Mans viedoklis - tikai pirmajaas klasiitees un pavisam nedaudz, lai iemaaciitu vinjiem kaa ir jaamaacaas. Paareejais ir skolotaaju un beerna pasha rokaas. Turklaat beerna darbs ir skola, kaapeec tad vecaakiem buutu peec savas darba dienas veel jaapaarreekjina matemaatikas uzdevumi? Pietiek ar to, ka sakopj maaju, runaajaas ar beernu, ved uz pulcinjiem, pasaakumiem utt. Diemzjeel muusdienaas skolotaaji censhaas sho pienaakumu uzgaazt uz vecaaku pleciem. Un arii shis ir viens no iemesliem, kaapeec daudzi negrib beernus vai neveelaas vairaak par vienu. Ja kaadiem 4 buutu jaapaarbauda un jaapaliidz maajasdarbos peec 8h darbadienas, tas skjiet par traku.
04.10.2013 00:51 |
 
Reitings 16208
Reģ: 01.02.2010
Krista+++Es biju viena no taam laimiigaam mammaam,kuras deeli pasi maacijaas!Vini pasi tik smuki maaciijaas-iipasi lielais ir audzis loti patstaaviigi.Tagad redzu ,ka tiesi tas ir daudz paliidzeejis buut taadiem nobriedusiem jau agri.Atceros,ka daudzas draudzenes man biezi teica-taviem beerniem gan nav beerniiba...Taa laikam vaareetu arii to teikt,jo loti agri saaka visu dariit pasi-eest taisiit,savu istabu tiiriit utt
04.10.2013 02:32 |
 
Reitings 11996
Reģ: 15.03.2013
Bērnam ir jāiemāca mācīties un ir jāiemāca un jāattīsta disciplīna. Skolā to nevar iemācīt. Tāpēc normāli ir pirmajās klasēs palīdzēt bērnam ar mājas darbiem, izskaidrot sakarības, palīdzēt izprast, izveidot sistēmu un režīmu kā viss tiek darīts. Un nav tas tik neiespējami un apgrūtinoši.

Cita lieta, ka skolā tiek uzdoti nu tik debīli uzdevumi, ka vecāki mājās saķer galvas un paši nezina, kā ko tādu vispār var paveikt. Tad vēl, piemēram, visādi projekti pirmklasniekiem, no sērijas, planētu izvietojums vai vulkāns (nav gluži pirklasnieku uzdevums, bet tas ir tas, kas man tagad ienāca prātā). Nu kurš bērns pats patstāvīgi var sagatavot kaut ko tādu, kas būtu vizuāli un tehniski normāli funkcionējošs?.. Protams, ka vecāki to visu darīs, nevis skolnieks. Lūk, šis man šķiet ir nedaudz "neforši" no skolotāju puses.
04.10.2013 02:33 |
 
Reitings 9169
Reģ: 23.02.2012
Nu kurš bērns pats patstāvīgi var sagatavot kaut ko tādu, kas būtu vizuāli un tehniski normāli funkcionējošs?.. Protams, ka vecāki to visu darīs, nevis skolnieks. Lūk, šis man šķiet ir nedaudz "neforši" no skolotāju puses.

Aha, kad draudzene mira nost no veezja, es vinjas vietaa mazajiem projektus gatavoju, lai vinji nejustos apdaliiti un paareejie beerni vinjus neapmietu. Taapat skolotaaja nepakautreejaas viereiz vinjai iebakstiit aciis par nepietiekamo beernu maaciishanu maajaas, tas nekas, ka vinja zinaaja to, ka vinjai ir veezis 4. stadijaa. Man toreiz gribeejaas aiziet uz skolu un tai skolotaajai uzshaut.
04.10.2013 02:59 |
 
Reitings 11996
Reģ: 15.03.2013
Tur jau tā lieta - pasēdēt vakarā ar bērnu un izpildīt kādu matemātikas uzdevumu burtnīcā - nav nereāli un ūbergrūti. To var izdarīt arī pēc 8h darbalaika. Bet, lūk, šie projekti un vēl arī visādi pasākumi, kuru dēļ jāvazājas pa veikaliem materiāli iegādei, jāsērfo internetā idejas meklējumos, tad vēl jāpavada sutndām ilgi līmējot un kaut ko meistarojot. Kam tas vajadzīgs?...
No vienas puses itkā skola "rūpējas" par kvalitatīvu vecāku laika pavadīšanu ar bērniem - tā teikt - kopīgā nodarbe. Jo ne jau visi vecāki padomā par hobijiem ārpus skolas un dažāda veida izklaidēm un kopīgu laika pavadīšanu. Bet tomēr - man tas neliekas pieņemami.

krista, tavs gadījums ar draudzeni vispār... Pat grūti noticēt, ka kaut kas tāds var atgadīties.
04.10.2013 03:11 |
 
Reitings 17280
Reģ: 29.01.2012
Ja nu galīgi nesaprot, un patiešām nesaprot, nevis negrib saprast, tad jā. Un jāpalīdz izskaidrojot vielu, nevis vienkārši izpildot uzdevumu.

+

Jo, ja beerns nesaprot, parasti vainiiga skolotaaja nespeeja iemaaciit taa, ka beerns saprot. Taa kaa beerns ir mans (nevis skolotaajas) tad man arii ir vinjam jaapaliidz - vai nu pashai, vai algojot smalku franchu guvernanti, kaa nu protu, maaku vai varu atljauties. Ietiepties, ka tas ir skolotaajas darbs, nevis mans, un nedariit - stulbi.
04.10.2013 08:34 |
 
Reitings 3376
Reģ: 18.03.2012
Uzskatu, ka, jā, jāpalīdz. Man mamma pat vēl vidusskolā palīdzēja mājasdarbos, bet tikai tad palūdzu kaut ko paskaidrot. Tētim bieži jautāju par vēsturi un karu, jo tā bija viņa vājība. Un kas tur slikts? Ne jau manā vietā viņi tos mājasdarbus pildīja. Galu galā visas ieskaites un eksāmeni tāpat bija jākārto man, nevis viņiem.
04.10.2013 09:22 |
 
Reitings 533
Reģ: 02.08.2011
Man ir taada sajuuta, ka beerniem vispaar pienaakumi ar katru paaudzi saruuk un tiek razjoti masveidaa toposhie slinkji, kuri ir pieradushi, ka visu iebaro ar karotiiti.
Tas,lai šāda atvase neizaugtu,ir uz vecāku audzināšanas pleciem..Skola ir skola,bet vecāki ir atbildīģi par to,kādu personību viņi izaudzina. Ja viņi jau pašos pamatos ir izaudzinājuši sliņķi,kam nav nekādu pienākumu,skola to nevar mainī nekādi.
Bērniem,protams,palīzētu jebkurā vecumā,ja atnāktu un palūgtu,ja redzētu,ka no manis negaida visa darba izpildīšanu. Mazajās klasītēs pārbaudīu vai viss ir izpildīts. Tas vai ir pareizi izpildīs-tas ir bērna ziņā,jo,diezin vai MANIEM bērniem patiks saņēmt sliktas atzīmes.
04.10.2013 09:33 |
 
10 gadi
Reitings 9435
Reģ: 06.03.2009
Es uzskatu, ka jāpalīdz. Protams, ne jau ņemot un izdarot visu bērna vietā vai paniski sēžot blakus visu laiku, bet vnk - atbildot uz bērna jautājumiem, ja tādi rodas, radināt bērnu pie atbildibas, patstāvības(ka uzdotais ir jāizpilda un jāizpilda rūpīgi utt), uzpasēt(tas gan vairāk mazajās klasītēs), ka tie m.d. ir izpildīti, skolas soma salikta utt.
Es uzskatu, ka man kā vecākam nevajadzētu būt milzu apgrūtinājumam savam bērnam palīdzēt, ja viņam vajag. Vismaz manai mammai nebija nekāds apgrūtinājums atbildēt uz maniem jaut. ja es kko nesapratu pildot m.d. Viņa nekad nepildīja manā vietā un nesēdēja man blakus, bet es zināju, ka ja nesaprotu, tad varu viņai jautāt un viņa atbildēs(ja zinās).
Nu nav skolai jādara viss, jo tas ir mans bērns, nevis tās matemātikas skolotājas. Viņa stundās izdara savu darbu.
04.10.2013 09:35 |
 
Reitings 502
Reģ: 29.01.2009
Vecākiem ir bērnam jāpalīdz,ja ir neskaidrības un ir jautājumi. Un jāpalīdz ir īpaši pirmajās klasītēs - kad sāk uzdot mājasdarbus, lai bērns pierod. Vidusskolā jau ir citādāk.
Un mājasdarbi ir zināšanu nostiprināšana, nevis jauna apgūšana, diez vai vecākam būs grūti palīdzēt bērnam izprast saistītā pieraksta piemēru (2+5) - 4 = 3

Un, Krista, ir mācību programma, kas ir jāizpilda un ar pretenzijām vispirms ir jāgriežas pie IZM, nevis skolotāja.

Un tāpēc jau vecāki domāti, lai palīdzētu un pabūtu ar bērnu, jo diez vai vadāšana uz pulciņu ir produktīva laika pavadīšana kopā, jo pulciņā jau atkal ir cits skolotājs.
04.10.2013 09:38 |
 
Reitings 533
Reģ: 02.08.2011
Un galu galā,runāt var daudz ko,bet nevar skolotājs,iedziļināties 100 vai vairāk bērnu indiviuālajās problēmās. Piem.manā skolā bija viena fizikas skolotāja uz 7,8,9,10,11,12 klasi. Visas bija 7a, 7b,7c.. Tad rēķiniet,ja klasē,vidēji,ir 26 skolēni..Es NEKAD neietu skandelēt,ka skolotāja pienākums ir iemācīt blā-blā-blā. It īpaši,ņēmot vērā to,ka šajai konkrētajai skolotājai alga bija ap 300 ls..
04.10.2013 09:39 |
 
Reitings 533
Reģ: 02.08.2011
Un par piemēru,ka tas ir iemesls,kāpēc daudzi vecāki nevēlās bērnus vispār...Taisnību sakot,varbūt labi vien ir,jo,ja Tu nespēj iesaistīies sava bērna izglītošanā,kas ir pamats viņa nākotnes iespējām,tad bēdīgi. Primārais ir bērns,nev lieku reizi izslaucīta grīda. Un lielas grūtības sagādātu problēmbērni,kurus būtu jāskolo citādi,kā vispārizglīojošajā skolā.Pārbaudīt un palīdzēt normālam vidusmēra bērnam daudz laika neaizņēm,lieliski,ja vēl bērns ir ar gaišu galvu-tad vispār,"problēmas"atkrīt.
04.10.2013 09:46 |
 
Reitings 471
Reģ: 18.06.2013
Man tētis palīdzēja matemātikā visu pamatskolu vēl arī, skaidroja, mācīja, rēķināja, ko es nesapratu. Vai viņam bija enerģija, laiks un vēlme tam? Kas to lai zina, droši vien, ka ne, bet nav arī svarīgi, jo mūsu ģimenē pieņemts palīdzēt otram.

Šobrīd palīdzu 6.klases skolniecei angļu valodas mājasdarbos. Pēc manas darba dienas nav ne vēlmes, ne pacietības, bet redzu, cik bērnam tas ir svarīgi, neizpildīts mājasdarbs vai nesagatavošanās k/d šķiet kā pasaules gals.

Pietiek ar to, ka sakopj maaju, runaajaas ar beernu, ved uz pulcinjiem, pasaakumiem utt.


pie šī man arī gribās tikai novilkt - camoon, are you for real?! Runāt ar bērnu un kaut kur aizvest ir tas lielais darbs? Smejies?! Normāls vecāks, kas 8h guļ, 8h ir darbā, to mazo starpiņu tieši grib pavadīt ar savu atvasi.
04.10.2013 09:56 |
 
10 gadi
Reitings 3675
Reģ: 24.09.2012
Man vienmēr bija tā - kad vajadzēja palīdzību md pildīšanā, vienmēr varēju griezties pie vecākiem :) Neatkarīgi, vai gāju 5. vai 12. klasē. Jā, 12. klasē tētis man palīdzēja ar matemātiku, fiziku, ķīmiju - gandrīz kā privātskolotājs; mamma man palīdzēja ar nagļu valodu. Domāju, ka mani vecāki to neuztvēra kā sodību - palīdzēt saviem bērniem :)
04.10.2013 10:01 |
 
Reitings 346
Reģ: 27.10.2009
Man mājās ir reāls piemērs ar pirmklasnieku! Teorija ir skaista, bet ne vnm tā darbojas!
Mana realitāte - katru dienu mājas darbus pildam kopā - sākot ar to, ka paskatos kas ir rakstīts dienasgrāmatā, tad pārrunājam kas ir jāpilda un tad pārbaudu. Ja ir kaut kādi burti vai cipari jāvelk - klāt nesēžu, bet pēc tam pārbaudu, bet lasīšanai gan jāsēž un jāklausās. Jo viņiem (protams ne visiem!) izpratne ir mazliet savādāka un bieži vien saprot kā savādāk, tad vēl bieži kaut kas ir pārprasts no audzinātājas vai nepareizi noskatīts no sola biedra... Un tad jau sākas diskusijas par to kā vispār ir pareizi pildīt mājas darbu. Cik reižu ir bijis tā, ka dienasgrāmatā ir rakstīts, ka jāpilda 2 lpp, bet skolotāja pasaka tikai 1 lpp un bērns tic tam ko saka skolotāja un ar raudāšanu ķeras pie 2lpp pildīšanas.
Tātad mana realitāte - bērns 7 gados nav tik patstāvīgs, lai viens pats pareizi spētu saprats un izpildīt mājas darbus bez pārbaudīšanas un precizēšanas..

+ bērni tajā vecumā bieži vien aizmirst pateikt dažādas lietas vecākiem - gan to, ka puķes jānes nākošajā dienā uz skolu, gan to, ka vajag kaut ko tirdziņam utt..

Un tās, kurām nav bērni tādā vecumā nemaz i nespēj iedomāties kā tas ir dzīvē un nesapratīs to līdz tam brīdim, kad pašām būs bērni tajā vecumā.
04.10.2013 10:05 |
 
Reitings 11698
Reģ: 29.11.2012
Sākumā jā, ir jāpalīdz, kaut vai tikai tāpēc,lai neielaistu pašus pamatus, kādēl tālāk būs grūti, bet pēcāk - ja bērns pats nāk pēc palīdzības, noteikti atteikt nevajadzētu, jo mammīte nogurusi.
Mani ģeometrijā skolotāj tētis un brālis..un neviens neteica,ka nav laika.
04.10.2013 10:13 |
 
Reitings 1701
Reģ: 16.07.2013
Palīdzēšanas negatīvās sekas: 1) bērns neiemācās mācīties (nevis konkrēto vielu, bet vispār mācīties)
2) nereti bērns arī neiemācās vielu (vecāki nepaskaidro, tikai ātri izrisina vai paskaidro un bērns notēlo, ka saprot, lai tiktu ātrāk vaļā)
3) vecāks nav, piemēram, 3. klases prāta līmenī. Nereti vecāki izdomā it kā viņiem vieglākus, bet tai vecuma līmeņa neiederīgus atrisinājumus.
4) skola ir salīdzināšana - it kā bērnu zināšanu salīdzināšana, bet rezultātā sanāk, ka sacenšas vecāki.

Pozitīvās sekas: 1) bērns saprot, ka vienmēr atradīs palīdzību pie vecākiem
.. Neko citu pozitīvu nespēju iedomāties.

Tātad esmu tikai par tādu palīdzēšanu, kad bērns pats nāk un apjautājas, nevis katru dienu un nevis, kad vecāki sēž blakus un kontrolē.
04.10.2013 11:44 |
 
Reitings 1701
Reģ: 16.07.2013
elfinsh gadījumā nāk prātā jautājums - jums skola nav estudiju sistēma? Tā taču izrisina visas nosauktās problēmas - skolotāja skaidri ieraksta, kas jāmācās, kas jāatnes uz skolu u.c. informāciju. Ja bērns kaut ko nav uztvēris, viņš vai vecāki var tur apskatīties.
Ja jums ir estudijas, tad jūsu skolā vnk ir ļoti slinki skolotāji un varētu celt par to jautājumu.
04.10.2013 11:47 |
 
Reitings 1701
Reģ: 16.07.2013
Ui, eskola :D
04.10.2013 11:48 |
 
Reitings 4183
Reģ: 06.05.2012
vecākus pienākums ir izaudzināt savu bērnu, manuprāt, tajā ietilpst arī palīdzība mājasdarbos, nevis stingri nodalīts - tas, kas notika skolā, lai arī paliek skolā, nejaucos tajā visā. protams, vecākiem ir grūti un ir noguruši, bet nu tas ir pienākums un atbildība pret savu bērnu. neredzu neko negatīvu. pozitīvi, ka tā arī ir komunikācija ar bērnu, kura nereti nemaz nav, jo bērns savā istabā mācās, bet vecāki dara citas lietas, tāpat drošības sajūta, ka bērns zina, ka nebūs atstāts viens ar savām problēmām.
runājot par skolotājām, ja klasē ir 30 bērni, tad nereāli visiem pievērsti individuālu pieeju, un ir dažādi bērni, viens varbūt to vielu apgūs, cits - nē! kurš vainīgs? skolotāja? kāds skolotājai maksā par papildus stundām? nē. bērni nogurst skolā ar tām smagajām somā, tāpēc neredzu iemeslu, kāpēc bērnam būtu jāpaliek uz pēcstundām, ja mājās var palīdzēt vecāki.
04.10.2013 11:54 |
 
Reitings 4183
Reģ: 06.05.2012
ā, manuprāt, tas arī ir lielisks veids, kā bērnu pieradināt pie mājasdarbu pildīšanas, regulāri pārbaudot un kontrolējot.
04.10.2013 11:56 |
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!