Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

ēšanas un iepirkšanās paradumi

 
Sveicināti!
Vēlos uzzināt Jūsu pieredzi uztura paradumu maiņas ziņā.
Esam ģimene ar mazu bērnu un ,mūsu visu veselības un labsajūtas labad ,vēlos mainīt ēšanas paradumus, konkrētāk - recepšu un ikdienā lietoto produktu klāstu. Neesam no pavisam neveselīgajiem ēdājiem, bet pārsvarā, tomēr, ēdam pārāk sātīgi (makaroni ar gaļu, kartupeļi, cepti ēdieni un viss tas, kas sen labi zināms un neprasa pūles atrast ierastajos veikalos).
Lieta tāda, ka ieradumam ir liels spēks un kad steigā pēc darba jāiebrauc veikalā vai jānosūta vīram sms ar iepirkumu sarakstu, nekas veselīgāks un oriģinalāks par vecajām labajām standarta receptēm nenāk prātā.
Kā Jūs, veselīgie ēdaji, ikdienā atrodat laiku recepšu pētīšanai un veselīgo produktu iegādei? Dārzeņus kombinācijā ar vistu vai zivi mēs ēdam bieži, ātri apnīk. Sarežģītākām un interesantākām receptēm parasti vajadzīgas neierastas sastāvdaļas, kuras ne vienmēr ierastajos veikalos ir.
Kā Jums izdevās nomainīt šos paradumus uz veselīgākiem ikdienas ritmā?
p.s. vienu brīdi svētdienās regulāri braucām uz Centrāltirgu iepirkt svaigus produktus visai nedēļai, bet ar laiku no tā nogurām, jo tas aizņem gandrīz visu brīvo dienu. Tā arī palikām pie vakara iebraukšanas rimčikā. Kā iepērkaties Jūs?
Paldies jau iepriekš!
14.11.2017 14:54 | saite
 
Ja iebraucu veikalā bez iepriekš sastādīta saraksta, parasti nekas prātīgs nesanāk. Bet ja tomēr tā gadās, tad pārsvarā nopērku vistas fileju un sastāvdaļas zaļajiem salātiem (romiešu/iceberg vai cale, avokado, citrons, ķirštomāti, gurķis, varbūt kāds siers). Tad mājās ātri izcepu filejas gabaliņus (iemaisītus sojas mērces+medus "marinādē" vai kā citādi), klāt makaroni/pērļu grūbas/rīsi un salāti.
Iedvesmas brīžos klejoju pa recepšu portāliem un meklēju, ko gribētos uztaisīt. Tad arī sastādu sarakstu ar nepieciešamo un to nopērku.
Piemēram, šonedēļ gatavošu biešu gruboto (atrasto recepti mazliet pamainīšu, pievienošu gaļu). Pag. nedēļ sakārojās skābu kāpostu zupu. Pēc tam pupiņu zupu. Aukstajā sezonā prasās gruntīgākus ēdienus. Pārsvarā laikam sanāk iepirkties 2x nedēļā, tirgus nav pa ceļam, tāpēc parasti tas ir Rimi.
Ēdienus, kuros ir man nepazīstamas vai grūti dabūjamas sastāvdaļas, negatavoju. Vai arī atmetu šīs grūti dabūjamās sastāvdaļas.
14.11.2017 15:06 | saite
 
Ēst vieglākus un veselīgākus ēdienus nenozīmē gatavot kaut ko sarežģītu ar neierastām sastāvdaļām . Ļoti maldīgs stereotips :) Tevis nosauktajam nav nekas neveselīgs , ja neēd milzīgas porcijas un taukos gatavotu gaļu , ka viss tur peld eļļā ;)
Ja gribi kaut ko citu ārpus ierastā , tad pamaini nianses , piemēram , pirki parastās salātlapas , nopērc rukolu vai spinātus . Apnika makaroni , nopērc kuskusu .
Apnika parastā auzu pārlu putra , nopērc mjušļus vai pagatavo overnight pārslas ar jogurtu .
Parastās pankūkas liekas par biežu un treknu , uztaisi dārzeņu plācenīšus , sarīvējot burkānu , kartupeli , tomātu un klāt ko gribi , iejauc olu , čutj miltu un tev būs veselīgāks pankūku variants .
Var taisīt arī auzu pārslu pankūkas bez miltiem :)
14.11.2017 15:11 | saite
 
Ēdam līdzīgi, vāram zupas, cepju gaļiņu, ēdu kartupeļus, rīsus, griķus, pa kādam gulašam top kad nav ideju. Esam veselīgi slaidi, jo mēs salīdzinoši daudz kustamies, sportojam+ikdienas pastaigas vismaz 10 000 soļu.
Uzskatu ka needam neveselīgi, neveselīgi ir MCDonalds burgeri, cepti fri kartupeļi, viss eļļā cepts, pusfabrikāti, saldie jogurti utm.
Svarīgs ir ēšanas režīms, vai nav tā ka brokastis paknakstās, pusdienās šis tas vai pretēji Lido pusdienu komplekts, mājās dubultporcija, dīvānā iekšā un gulēt.
14.11.2017 15:11 | saite
 
 
Es varētu pārtikt un man ļoti garšo, šeit minētie salāti, kuskus, kvinoja, pilngraudu makroni klāt, kāda ola, pašgatavota mercīte utm., bet vīrietis no tā nepaēd jo sporto vidēji 10-16h nedēļā, tāpec noteikti jābūt kam kaloriskam, bet ja nav fizisku aktivitāšu, tad ar to vajadzētu pietikt vakarā
14.11.2017 15:19 | saite
 
Es tevis nosauktajā neko neveselīgu neredzu. Patiesībā nav tādu īsti neveselīgu ēdienu, ja to nepatērē pārmērīgi. Un gatavot jaunus ēdienus nenozįmē obligāti 10jaunas un nezināmas sastāvdaļas.
Kaut klasiskais laša steiks ( sāls, pipati ). Piedevās: 1. Kartupeļu biezenis, 2. Kertupeļu burkānu biezenis, 3. Tvaicēti dārzeņi, 4. Cepti spināti, 5. Svaigi salāt no darzeņiem, 6. Lapu salāti, 7, blanšēti salati ar pamisāna sieru, 8. Ar piparu mērci un nedaudz rīsiem... Utt
14.11.2017 15:21 | saite
 
uzskatu ka mūsu latvijas klimatā ir jāēd gaļa.. ar tiem pašiem makaroniem vai kartupeļiem vai griķiem/rīsiem, ne jau tā ka pil eļļa, bet jāēd un gluži ne katru dienu.
Sarežģītākām un interesantākām receptēm parasti vajadzīgas neierastas sastāvdaļas, kuras ne vienmēr ierastajos veikalos ir.
es šo vispār atmetu jo man nav ne laika ne vēlešanās skraidīt pa veikaliem un meklēt vajadzīgo kādai eksotiskai receptei, man ir interesantākas lietas ar ko nodarboties:-) nē, nu ja būtu baigā gurmāne un gardēde tad citādāk bet neesmu izvēlīga ēdiena ziņā, man vislabāk patīk kotletite lv izpildījumā:-D
varbūt vienkārši izvēlies savādākas garšvielas kad nākamreiz gatavo?
es piemēram šodien vārīšu kāpostu zupiņu ar žāvētām cūkas ribiņām(l) klasika
14.11.2017 15:21 | saite
 
mes neieperkamies katru dienu...bet tas ta. Noperc tvaicejamo katlu vairak zivis . Manejam negarso iapsi tvaceti produkti bet ja parlej ar siera merci nu tad jaa...zupas, gruboto..;-)
14.11.2017 15:22 | saite
 
Centrāltirgu iepirkt svaigus produktus visai nedēļai, bet ar laiku no tā nogurām, jo tas aizņem gandrīz visu brīvo dienu. Tā arī palikām pie vakara iebraukšanas rimčikā. Kā iepērkaties Jūs?
Paldies jau iepriekš!
reizi nedela,rimi +maxima. Ja tirgu tad tas aiznem ne vairak ka 2 stundas
14.11.2017 15:24 | saite
 
Ja spiež uz klasiskajām zupām, tad visu nepieciešano var nopirkt jebkurā vaikalā vai tirgū:
Frikadeļu ( man garšo tītara )
Biešu
Skābu kāpostu
Laša ar dārzeņu ( vispār 10 min jautājums :-D )
Skābeņu
Pupiņu
Vispār dārzeņu zupas virns pįpis ko pagatavot :-D
14.11.2017 15:28 | saite
 
Zīle
o biju piemirsusi par frikadeļu zupu, taisīšu nākamo(l) bet tur vajag labu malto gaļu, noteikti ne maximas sūdu
14.11.2017 15:33 | saite
 
Es cenšos veikalā pavadīt pēc iespējas mazāk laika un brīvdienas veikalos nepavadu. Jā aizskrienu uz tirgu pēc dažādiem augļiem utt.
Pārsvarā iepērkos 1-2 galvenajiem ēdieniem. Teiksim kāda zupa un/vai kāds otrais )Nekad neiepērkos nedēļai, jo tad sanāk daudz ko izmest ārā.
14.11.2017 15:34 | saite
 
Pērku pārtiku mēnesim un reizi nedēļā svaigus dārzeņus, salātus, augļus, kādus piena produktus. Maizi turam ledusskapī vai saldētavā un pienu pērkam UHT pakās. Iepirkšanās katru dienu ir nāves smaka :-D Daudz gatavojam austrumu ēdienus, tagad gan ziemas sezonā topā ir visdažādākie sautējumi (gaļa dažādās kombinācijās ar lēcām, pupām, turku zirņiem, sakņu dārzeņiem, konservētiem tomātiem, kokosriekstu pienu etc. etc.), bieži gatavoju arī sacepumus vai cepeškrāsnī gatavotu gaļu (izmantoju cepšanas maisiņus) ar dārzeņiem un/vai salātiem. Sastāvdaļās jau nav problēma, bet gan kombinācijās, garšvielās un pagatavošanas veidā. Mēs iepērkamies galvenokārt lielveikalos vai lokālajos ciema veikalos, kur vispār izvēle ir praktiski nekāda.
14.11.2017 16:08 | saite
 
Makaronus var nomainīt pret rīsiem ,griķiem . Būs veselīgāk. Taisīt 1ēdienreizei un atkritīs variants cept uz pannas (uzsildīt). Dārzeņu salātu gatavošana arī daudz neaizņem laika.
14.11.2017 17:28 | saite
 
Sākumā jāsaplāno, vēlāk aizies kā "ieradums". ;) Tās miltu mērces, kartupeļi kvantumos, maize un visādas kūkas un bulkas ar raugu un daudz cukura un baltajiem miltiem nu nav veselīgas, ko mēs, latvieši, diezgan populāri šķinam iekšā. :D Ir alternatīvas. Parastās rupjmaizes vietā vari izvēlēties "Liepkalnu" bezrauga piem. Ļooti sātīga un garšīga. Dārgāka gan, jā, bet mainot ēšanas paradumus jārēķinās ar to, ka sanāks dārgāk ēst. Ikdienā varētu ieteikt pamēģināt kartupeļu mizošanas vietā uzvārīt piem. pupiņas (tās garās vai zaļās vai dzeltenās), ja riktīgi laiku taupot - ir jau saldētie dārzeņi, kur ir brokoļi, burkāni,pupiņas utml., bet, protams, daudz vērtīgāk, ja tie ir svaigi gatavoti - vari tvaicēt, vari vārīt, dažkārt arī var sātīgāk sagatavot - apcepot uz pannas, sieru pārrīvējot (bet ne ikdienā tā). Vairāk izmanto garšvielas un painteresējies par alternatīvām mērcēm no ārzemju portāliem, lai nav tās miltu mērces vai kečups/majonēze. Vairāk lieto salātus. Latvieši bieži par tiem aizmirst. Gaļa - liellops, tītars, ideāli ja no privātajiem ražotājiem, bet citādi veikalā no svaigajiem stendiem, zivis (neesmu gan par mūsdienās veikalos pieejamajiem lašiem pārliecināta, cik tie labi, bet domāju, ka mazās zivtiņas - droši, ja garšo).Brokastīs piem. olas/putras/maizīte ar avokado, tomātiem, salāti jebkādi, bezpiedevu jogurts ar musli utml. Saldumam lieto vairāk medu, ja negaršo medus, tad var stēviju. Našķiem - rieksti, sēklas, žāvēti augļi... Nu tā kaut kā! Dažas dienas pamēģinātu, tad jau aizietu, jāmeklē tikai receptes, varianti un par to naudiņu, jāsaprot, ka būs vairāk jātērē!;-)
14.11.2017 17:52 | saite
 
makaronus tagad perku tiesa ja dargaki bet tikai olu...
14.11.2017 17:53 | saite
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
vairāk

Video

 

Cosmo sociālajos tīklos

 
vairāk

Aptauja

 
Vai tu iepērcies internetā?
vairāk

Lietotāji online (5)