Autovadītājām

 
Reitings 206
Reģ: 02.01.2017
Sveiki!
Tiesības jau esmu ieguvusi vairākus gadus atpakaļ, bet braukusi nebiju ilgu laiku. Tad nu tagad ir iegādāta mašīna un jāatgūst visas prasmes. Jābrauc, jābrauc un vēlreiz jābrauc:-) Jāatzīst - katru dienu,kad sēžos pie stūres, ir stresiņš iekšā,bet visi man saka - vajag tik braukt un aizies!
Gribu ar jums pakonsultēties 2 jautājumos. No mācību laika atceros vienu, ko stāstīja, ilgu gadu stāža šoferi man stāsta ko citu.
Tātad mani jautājumi:
1.Tad, kad mašīna tiek noslāpēta un atstāta stāvēšanai, es izņemu no roba un norauju stāvbremzi. Vakar man viens cilvēks saka,ka vajag atstāt robā,tas esot drošāk. Kā tad tur ir?
2.Braucat pa ceļu un priekšā ir zīme "Dodiet ceļu". Kad iebraucat krustojumā un samazināt ātrumu, jūs spiežat tikai nedaudz bremzi vai abus - sajūgu un bremzi? Te arī - cik cilvēku, tik viedokļu.
15.08.2017 11:03 |
 
Reitings 3533
Reģ: 27.01.2014
1) atstàju ātrumā
2) bremzēju ar ātrumiem
15.08.2017 12:47 |
 
Reitings 1832
Reģ: 20.01.2012
bremzēju ar ātrumiem

kā tas ir?(t)
15.08.2017 12:49 |
 
10 gadi
Reitings 3532
Reģ: 13.03.2013
1. Atstāju ātrumā , ja nav līdzens ,tad ātrumā+stāvbremze
2. Izņemu no ātruma un sabremzēju cik vajag, apskatos vai var braukt,tad ielieku attiecīgi ātrumā 2,3 vai 4 un aizbrauc. Var bremzēt arī neizspiežot sajūgu, bet maigi un nedaudz,nevis strauji, tev to momentu būs grūti uzķert, ja sen neesi braukusi.
15.08.2017 12:53 |
 
Reitings 220
Reģ: 17.08.2016
Tieši tā, nav viens noteikts likums, vai tu bremzē tikai izņemot no ātruma un spiežot bremzes vai bremzes kopā ar sajūgu, vienkārši tas, ja tu tikai spied bremzes, tad sajūgs mazāk čakarējas un tā teikt lēnāk nodilst. ;)
15.08.2017 12:55 |
 
Reitings 1832
Reģ: 20.01.2012
Tagad tik ta aizdomajos - tas tacu nav nekads parkapums,ja ir tiesibas,ilgi nav braukts,bet loga ieliek M burtu?:-D
15.08.2017 13:58 |
 
Reitings 999
Reģ: 05.12.2016
Feisiņa ir gan. Nedrīkst braukt ar M burtiem, ja pie stūres nav apmācāmais. Tas ir maldinoši citiem vadītājiem un par to var aizrādīt. Par sodu gan nezinu.
15.08.2017 14:02 |
 
Reitings 1832
Reģ: 20.01.2012
Redz kā. Ar draudzeni runājāmies un tikām līdz šai lietai, bet tad nemaz tik vienkārši ar to burtu nav.
15.08.2017 14:07 |
 
Reitings 1832
Reģ: 20.01.2012
Tik tiešām! Tagad palasīju netā, ka liek sodu - ja šoferis nav ar baltajām tiesībām. Ja sēž viens pats pie stūres un ir īstās tiesības, liek sodu.
Taču varot likt šādu zīmi

Tādu gan nekur neesmu redzējusi!8-)
15.08.2017 14:15 |
 
Reitings 999
Reģ: 05.12.2016
Feisiņa Tādas zīmes ļoti izplatīti izmanto Lietuvā. Īstenībā ļoti laba lieta. Vajadzētu arī Latvijā tādu ieviest kā obligāto. Nosacījums tāds, ka lapiņu līmē kopš tiesību iegūšanas brīža uz 2 gadiem. Laikam kaut kā tā bija.
15.08.2017 14:21 |
 
Reitings 1832
Reģ: 20.01.2012
Jā,lasīju,ka tiešām tā zīme ir populāra Lietuvā. Es neatteiktos,ja LV arī būtu. Es pat varētu sākumā ielīmēt, lai gan tiesības ir vairākus gadus,bet vairāk sāku braukāt tikai pirms dažām dienām, pat nav nedēļa:-D
Patīk braukt,bet kā iekāpju auto - stress, rokas svīst:-D
15.08.2017 14:27 |
 
Reitings 999
Reģ: 05.12.2016
Feisiņa Es pati biju daudz braukājusi ārpus Rīgas, bet pa Rīgu ļoti ļoti baidījos. Pirms mēneša nopirku mašīnu un tagad braucu kā lielā :D un pat ļoti patīk.
Iespējams satiksme pati par sevi vairs nav tik agresīva kā kādreiz likās. Ļoti labi var iekļauties plūsmā.
15.08.2017 14:31 |
 
Reitings 1540
Reģ: 16.09.2014
1. Vienmēr lieku stāvbremzi, bet, manuprāt, tas ir principa jautājums. Nekas bīstams nav arī otrādi. Vienīgā bīstamība, ko saredzu ir, tas, ka, ja nav pieraksts iedarbināt mašīnu, izspiežot sajūgu, tad var netīšām uzsākt braukšanu.
2. Vienmēr izspiežu sajūgu gadījumam, ja pie dodiet ceļu zīmes uz svarīgākā ceļa nav neviena un paspēju noreaģēt, tad varu ātri izvēlēties attiecīgo pārnesumu un turpināt ceļu. Ja sajūgs nebūtu izspiests, mans reaģēšanas laiks būtu lielāks.
15.08.2017 16:15 |
 
Reitings 12990
Reģ: 29.11.2014
Jā, ar to tiešām jāuzmanās, ja ir atstāts robā, obligāti jāizspiež sajūgs, citādi var "palekties" uz priekšu... stāvvlaukumā īpaši bīstami tas var gadīties.
Es arī izspiežu diezgan laicīgi kopā ar bremzēm, ja neviena nav, uzreiz pārlieku un braucu.
15.08.2017 16:19 |
 
Reitings 6299
Reģ: 15.11.2012
Man vispār šķiet muļķīgi tie argumenti "stāvbremze lūzt", "sajūgs lūzt". Jā, viņi lūzt, visas mehāniskās detaļas, ko lieto un arī nelieto, lūzt, deal with it. Stāvbremze ir domāta tam, lai nofiksētu mašīnu stāvot, un no drošības viedokļa stāvbremzi vajadzētu izmantot katru reizi stāvot, it sevišķi slīpumā, izņemot!!! ilgstošu stāvēšanu ziemas apstākļos, tad tā tiešām var piesalt un būs nepatīkams pārsteigums, kad nevarēs izkustēties no vietas.
2. Atkarīgs no apstākļiem - laika apstākļiem, bremzēšanas intensitātes, tālākās rīcības utt. Bet būtu jāmācās lieki sajūgu neturēt, ja mašīna nav ātrumā, tā nav tik labi vadāma, it sevišķi pagriezienos var būt bīstami. Sajūga turēšana ir jauniņo "slimība", jo bailes noslāpēt mašīnu (man arī tā bija).
15.08.2017 16:27 |
 
Reitings 2337
Reģ: 14.07.2014
Jā... Ar to atstāšanu robā mani dara traku vnk - ir viena kolēģe, kas darba auto vienmēr atstāj robā; bet neviens cits to nekad nedara. Tad nu dažas reizes ir gadījies kārtīgi "palekties", iedarbinot auto no rīta. Paldies dievam, nekas slikts vēl nav noticis, bet ir bijis, ka nu ir TUVU cita mašīna. Ikreiz, kad tas notiek, lamājos skaļi, rupji un krieviski. Pati vainīga itkā, ka nepaskatos, bet lamājos vienalga :-D
15.08.2017 16:29 |
 
Reitings 12990
Reģ: 29.11.2014
Nu pagriezienos vienmēr piekodina arī autoskolā, lai nebrauc ar izspiestu sajūgu, jo, kā jau arī iepriekš tika minēts, ziemas laikā ļoti labi var saslīdēt... to neviens negribētu.
15.08.2017 16:29 |
 
10 gadi
Reitings 2671
Reģ: 25.05.2012
Manai mašīnai vienmēr norauta rocene, tāpēc lieku ātruma :D vīra mašīna foršāka rocene ar to pogu, tad viņa mašīnai spriežu gan pogu, gan lieku ātrumā!
15.08.2017 16:43 |
 
Reitings 1249
Reģ: 10.08.2015
Atstāju ātrumā vai atkarībā no situācijas norauju arī stāvbremzi.
Un bremzējot spiežu sajūgu un pārslēdzos parasti pie tādām zīmēm.
Nu pagriezienos vienmēr piekodina arī autoskolā, lai nebrauc ar izspiestu sajūgu

Man instruktors it kā nebija no tiem sliktajiem, bet, ja pareizi vispār atceros, tad pagriezienos mācīja braukt divos variantos, kur vienā sanāk jau pārslēgties uz mazāku ātrumu pirms manevra veikšanas un braukt pagriezienā ar izspiestu sajūgu un atlaist :D
15.08.2017 19:18 |
 
Reitings 12990
Reģ: 29.11.2014
Nezinu, mani nemācīja divos, mācīja pirms pagrieziena pārslēgties, atlaist bremzi, sajūgu un izgriezt, pašā pagriezienā ar izspiestu nemācīja gan, varbūt ir arī tāds variants, man gan piekodināja, ka tā var saslīdēt. Varbūt ir kāds gudrāks viedoklis šeit vēl.
15.08.2017 19:22 |
 
Reitings 2152
Reģ: 08.05.2014
1. Laikam kā kuru reizi. Reizēm ātrumā (nelieku gan pirmajā, bet otrajā), reizēm ar roceni, reizēm abus :D Ziemā gan cenšos tikai ātrumā.
2. Ja zinu, ka tiešām jāapstājas, tad pie krustojuma pieripoju neitrālajā ar izspiestu bremzi un tā arī stāvu, izspiežu sajūgu tikai tad, kad uzsāku. Reizēm bremzēju arī ar ātrumiem, ja viss priekšā ir pārredzams, teiksim, no 4. atlaižu gāzi, izspiežu sajūgu, nometu uz 3., automašīna automātiski samazina ātrumu, tad tāpat uz 2., ja nepieciešams vēl lēnāk. Un tad jau pārējie ir sākuši braukt un varu turpināt atkal no 2. kāpt uz augšu.
.
Vasarā uz sausa asfalta ātrumus pārslēdzu kur un kā gribu, nekas nekad nav izslīdējis (obviously), ziemā vai slapjā laikā piedomāju vairāk, cenšos līkumā nelaist strauji vaļā sajūgu un arī negāzēt, jo slīd. Neesmu braukusi ziemā ar priekšpiedziņu vai pilnpiedziņu, bet ar aizmugurējo tiešām var labi saslīdēt (learned it the hard way, bet aizmugurējo vismaz savākt ir easy peasy un vispār paspēlēties ar auto kā tādu liekas drošāk).
15.08.2017 20:03 |
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!