Krievu valodas mācīšanas metode skolās

 
Reitings 121
Reģ: 29.12.2014
Es skolā krievu valodu mācījos vēl tālajos 90-tajos. Toreiz pirmajā krievu valodas stundā bija jāstāsta par kaut kādu zīmējumu. Tātad lieki teikt, ka tika sagaidīts, ka tu uz 1. stundu atnāksi jau runājošs sarunvalodas līmenī!
Labi, tas vēl bija pēcpadomju laiks.....
Bet kas mani šokē- es tā dzirdu, ka tagad 25. gadus pēc PSRS sabrukuma esot līdzīgi- krievu valodu neuzskata par svešvalodu! Skolas programma domāta tiem, kas jau runā krieviski, bet tiem kas nezin neko- tie parasti vairāku gadu laikā gandrīz neko neiemācās.
Pie šādas neiedomājami debīlas sistēmas man ir absolūti skaidrs kāpēc mūsdienu jaunieši ļoti daudzi nezin krievu valodu.
23.05.2015 20:56 |
 
Reitings 403
Reģ: 30.08.2014
Jā, diemžēl arī es esmu no jauniešiem, kuri krievu valodu praktiski nesaprot. Manā klasē bija daži krievvalodīgie un ar tiem arī tika strādāts krievu valodas stundās, tiem ar laiku pievienojās apzinīgie zubrīši, pārējie stundās vienkārši sēdēja un blisināja acis.

Ļoti precīzi uzrakstīts. Tiem, kuri nemācēja krievu valodu, bieži vien nekas stundās īsti netika prasīts, izskaidrots (protams, kādu vārdu iztulkoja), bet prasības parbaudes darbos bija vienādas. Tā nu arī viss palika tā, ka tie, kuri zināja krievu valodu vai iemācījās to pašmācības ceļā, kursos, arī zināja, bet pārejie nē.
23.05.2015 22:35 |
 
Reitings 121
Reģ: 29.12.2014
Jā Dionysus tā arī nepieleca pēc vairākkārtējiem paskaidrojumiem.... Šeit nav runa par to, ka nacionālists lepni paziņo, ka viņam nevajag krievu valodu.
23.05.2015 22:38 |
 
Reitings 319
Reģ: 11.12.2014
Dionysus neesmu pret šo valodu un piekrītu, ka valoda ir jāzina, bet ko darīt, ja kad augu ar vientuļo māmiņu, kura no darba nāca naktī. Tas lika būt patstāvīgai un visu mācīties pašai, bet es biju no slinkajiem bērneļiem un mājasdarbus vienkārši nepildīju. Tik apzinīga, lai skatītos svešvalodās filmas nebiju, tā vietā labāk sēdēju pie datora vai skraidīju pa āru. :( Problēma bija tajā, ka skolotāji tādiem skolēniem kāda biju es nepievērš uzmanību un ļauj neko nedarīt, ķiķināt utt.
23.05.2015 22:42 |
 
Reitings 1884
Reģ: 08.07.2013
Mums 6.klasē sāka mācīt no 0, jo šajā Kurzemes pusē praktiski nevienam nekādu priekšzināšanu nebija. Taču tā pat neko neiemācījāmies, jo to skolotāju totāli neviens nerespektēja. Šīs stundas pagāja skolotājai skaidrojoties ar zēniem, kuri apzīmēja tāfeli, līda skapjos, nepierakstīja neko and so on.
Vairums klasesbiedru tiešām tajās stundās neko nedarīja, tāpēc, kad es, piemēram, noskaitīju īsu dzejolīti vai dažos teikumos atstāstīju kādu tekstu, viņa jau, satiekot uz ielas manu mammu, slavēja mani, cik labi māku krievu valodu (lai gan es joprojām praktiski krieviski nesaprotu).
Pēc manas pieredzes tiešām ir tā, ka krievu valodu labi zina tie, kuri jau no bērnības bijuši auguši krieviskā vidē un zināja to jau pirms sāka mācīties skolā.
23.05.2015 22:49 |
 
Reitings 3925
Reģ: 23.10.2014
Es esmu no tiem, kas tajās stundās ķiņķēziņus zīmēja, jo krieviski mācēju vēl pirms sāku iet skolā.

Man tas pats, tomer mana klase netruka ari tadu, kuri krieviski ne varda nemaceja pateikt; teicamnieki loti pardzivoja, ka saja prieksmeta nevar but labakie turklat macisnas metode bija tada kas paredzeta berniem, kuri jau mazliet no valodas zina.
23.05.2015 23:20 |
 
Reitings 9169
Reģ: 23.02.2012
Ceturtajaa klasee paargaaju uz latvieshu skolu. Bija arii krievu valoda kur aiz garlaiciibas miru nost, jo maaciija no pamatiem. Lielaakaa dalja klases paarvaldiija krievu valodu ljoti labaa liimenii, bet skolotaaja tik njeemaas ar nekaa nemaaceetaajiem, paareejie ziimeeja kjinkjeezinjus kladee. Laikam kaa kuraa skolaa.
23.05.2015 23:26 |
 
Reitings 7408
Reģ: 06.05.2013
macisnas metode bija tada kas paredzeta berniem, kuri jau mazliet no valodas zina.

Man vidusskolā par šo bija padomāts. Katru klasi dalīja divās daļās - vieni, kas labi zināja valodu, gāja uz vienām nodarbībām un pildīja sarežģītākus uzdevumus - lasīja sarežģītākas grāmatas, rakstīja domrakstus, kā latviešu valodas stundās, bet tie, kuru zināšanas pamatskolas laikā tā arī bija palikušas teju nekādas, gāja pie cita pasniedzēja un mācījās no pašiem pamatiem. Tā tas bija visām trim valodām - angļu/vācu/krievu. Tāpat arī matemātikas stundas tika dalītas - tie, kam gāja grūtāk, gāja pie cita pasniedzēja.
Es nez, kā es ar savām knapajām vācu valodas zināšanām nonācu "gudrīšu" grupā, bet gāja kā pa kalniem. Vispār brīnos, kā beidzot vidusskolu, man tajā priekšmetā 8 varēja būt - sēdēju tajās stundās un nesapratu pusi no tā, kas notiek.
Tikai tad, kad augstskolas laikā sāku piestrādāt apkalpojošajā sfērā un runāt ar tūristiem, sapratu, ka vismaz kaut ko esmu iemācījusies.
23.05.2015 23:36 |
 
Reitings 3551
Reģ: 23.11.2012
Dionysus šī stāsta problēma nav tajā, vai šo valodu vajag mācīties, bet gan tajā, ka bērniem nemāca pamatus, bet sāk kaut kur no vidus. Ta ir apmēram, kā aizsūtīt Tevi uz Japānu un teikt :"Tagad Tev ir jāmāk viņu valoda!"


Es arī īpaši nemācījos krievu valodu skolā, bet tas man netraucēja apgūt to ļoti labi.
Skolās māca tā kā māca, dzīvē iemācās vislabāk.
23.05.2015 23:37 |
 
Reitings 3551
Reģ: 23.11.2012
Smiltniece

Vienīgā problēma ir tā ka tu meklē problēmu tur kur tās nav.
Ja ļoti gribās problēmas un piekasīšanos var atrast it visā.
23.05.2015 23:40 |
 
Reitings 7408
Reģ: 06.05.2013
Dionysus laikā, kad Tu un es gājām skolā, padomju laiki bija tikko beigušies un lielākā daļa bērnu šo valodu zināja aiz inerces. Tāpēc ne Tev, ne man ar to problēmu skolā nebija.
Mūsdienās bērnam ar krievu valodu ir salīdzinoši maz saskares, tāpēc es nosliecos piekrist autorei, kas saka, ka būtu prātīgāk pārskatīt mācību metodiku.
Skolās māca tā kā māca

Bet tur jau tā problēma. Pie kam - to varētu labot, pārskatot mācību metodiku. Kāpēc iedzīt bērnam riebumu pret mācību priekšmetu, neatkarīgi no tā, vai tā ir valoda, matemātika vai ķīmija, ja var to vienkārši pielāgot bērnam? Ok, vienmēr būs caurkritēji, taču šodien vairs nav tie apstākļi, kad varēja uzskatīt, ka bērnam jau ir mājās iegūtas pamatzināšanas konkrētajā valodā. Nez vai Tev būtu tik pat vēsa attieksme, ja runa tiešām būtu par ķīniešu valodu, kuras pamatzināšanas mājās neiegūt.
23.05.2015 23:48 |
 
Reitings 279
Reģ: 04.01.2015
Man skolā krievu valodu mācīja sākot no alfabēta, kaut gan valodu zinu perfekti
23.05.2015 23:52 |
 
Reitings 3551
Reģ: 23.11.2012
Dionysus laikā, kad Tu un es gājām skolā, padomju laiki bija tikko beigušies un lielākā daļa bērnu šo valodu zināja aiz inerces. Tāpēc ne Tev, ne man ar to problēmu skolā nebija.

Es mācījos īstajā PSRS laikā
Mūsdienās bērnam ar krievu valodu ir salīdzinoši maz saskares, tāpēc es nosliecos piekrist autorei, kas saka, ka būtu prātīgāk pārskatīt mācību metodiku.

Maniem bērniem ar krievu valodu nav problēmu, saprot visu un pateikt var gandrīz visu. Mēs kopā skatāmies daudz filmas krievu valodā, bērni visu saprot.

Bet tur jau tā problēma. Pie kam - to varētu labot, pārskatot mācību metodiku. Kāpēc iedzīt bērnam riebumu pret mācību priekšmetu, neatkarīgi no tā, vai tā ir valoda, matemātika vai ķīmija, ja var to vienkārši pielāgot bērnam?


Mācību programma krievu valodā skolā nav vienkārša, daudz ir jāpalīdz. Daudz vairāk nekā angļu valodā. Bet tā ir tāda pati kā matemātika, fizika, vai ķīmija, ir tikai jāmācās
23.05.2015 23:57 |
 
Reitings 121
Reģ: 29.12.2014
Dionysus, piekrītu, ka mācību programma krievu valodā nav vienkārša! Viņa ir galīgi šķērsām! Vienkārši nenormāli ir tas, ka pamatskolā, (kura mūsu valstī ir obligāta) tiek pieprasītas obligātas krievu valodas priekšzināšanas!
Ja šo priekšzināšanu nav, tad skolotāji (kuri nespēj pieņemt faktu, ka var būt krieviski nerunājošs bērns) strādā ar krieviski runājošiem- pārējie atsēž stundu (jo viņus ignorē) , saņem uz liecības 4 balles, un sabiedrība šokējas, ka latvieši nevar dabūt darbu dēļ krievu valodas, kaut gan to ir "mācījušies" vairākus gadus!
24.05.2015 00:35 |
 
Reitings 45
Reģ: 18.10.2014
Varu tikai pievienoties bariņam, kas skolas laikā neiemācījos pilnīgi neko. Mēs valodu sākām mācīties līdzīgi kā pirmklasnieki, uzsākot mācības skolā- ar alfabētu un rakstot vienu un to pašu burtu n-tās reizes vienā strīpiņā. Un tad 2 mēnešus, kā liekas, es nogulēju, jo, atceros, bija oktobra beigas, skolotājai stundas laikā bija kaut kur jādodas, tāpēc viņa mums katram iedeva pa grāmatai, lai lasām. Un tad nu viņa bija pilnīgi šokēta, kur tāds neapķērīgs bērns kā es vispār var būt- lasīju grāmatu un nevaru neko pastāstīt, jo nesapratu, ko esmu izlasījusi! Lai gan tie burti man vēl tagad "nelīmējas" kopā gana ātrā tempā, tomēr tobrīd es biju īpaši sašutusi par tādu uzdevumu un skolotājas neizpratni. Tā bija skolotāja, kura man iedzina tik lieli riebumu pret šo valodu, ka, man- teicamniecei, bija pilnīgi vienaldzīga tā divnieku rinda dienasgrāmatā. Un vēl tagad neuzskatu, ka skolotāja, kas jautā saviem skolēniem iztulkot vārdus uz latviešu valodu, jo pati tos nezin, ir laba skolotāja.
Vidusskolas laikā, uz to vienu gadu, kad krievu valoda bija jāmācās. jau man bija cits skolotājs un tad man arī sāka rasties izpratne par valodas uzbūvi un ātri vien sapratu kā pareizi rakstīt. Tajā laikā man beidzot pašai radās interese un mācījos kā varēju un vēl tagad turpinu. Vēl tagad žēl, ka man nav krievvalodīgu radu un bērnībā nebija krieviski runājoši pagalma bērni. :D
24.05.2015 00:35 |
 
Reitings 100
Reģ: 01.03.2015
Mana pieredze skolā bija aptuveni tāda, kādu to noraksturoja pati pirmā komentētāja šajā tēmā. Man liekas, ka tad, kad gāju bērnudārzā, pārzināju krievu valodu labāk, nekā pēc vidusskolas beigšanas (un 7 gadu mācīšanās!). Toreiz es cerēju, ka beidzot kārtīgi iemācīšos vēl vienu valodu, bet izrādījās, ka skolotājai vairāk interesē "mācīt" visus tos, kuri šo priekšmetu izvēlējušies tikai un vienīgi atsēdēšanas pēc. Pat mani klasesbiedri no krievu ģimenēm to darīja, tā vietā, lai iemācītos jaunu - vācu - valodu. Beidzot vidusskolu tā arī palikām tāds mazs bariņš ar cilvēkiem, kuri vēlējās iemācīties valodu, bet beigās tā arī neko neiemācījās. Ātsevišķas frāzes un vārdus es saprotu, bet runāt es nerunāju un grāmatas arī nelasu (lasīt māku, bet ne saprast). Skumji. Un ne jau man vienīgajai tāda pieredze. Pēc pirmā gada, ko pavadīju nenormālā stresā, cenšoties kaut kā atzīmes noturēt, es vienkārši vēlējos pāriet uz vācu valodas grupu. Ironiskā kārtā, es tagad vācu valodu pārzinu itin labi, ņemot vērā to, ka esmu ar to bijusi saskarsmē tikai vienu gadu.
24.05.2015 04:57 |
 
Reitings 3934
Reģ: 01.04.2011
Monētai divas puses-no vienas puses paliek apdalīti tie, kas bez priekšzināšanām, no otras-mācot alfabētu, garlaikotos tie, kas ar priekšzināšanām. Tādas lietas jāmaina valstiskā līmenī, rakstot uz Izglītības ministriju, jo vienīgais risinājums ir elementārs-bērnus ar priekšzināšanām un bez mācīt pēc atšķirīgām programmām atšķirīgos laikos. Vieni nāk no rīta uz pirmo stundu, otri-uz pēdējo. Un visa problēma atrisināta. Ja vienā vai otrā grupā par maz cilvēku, var likt no citām klasēm klāt-nav taču starpības alfabētu/valodu mācīt 5 vai 9 klases skolniekam.
24.05.2015 05:29 |
 
Reitings 332
Reģ: 07.04.2015
Njā mēs raujamies atpakaļ uz krievu pasauli :-D Citās Baltijas valstīs jaunā paaudze krievu valodu nemāk daudz vairāk un neko nepārdzīvo :-D
24.05.2015 08:07 |
 
Reitings 17280
Reģ: 29.01.2012
Arī angļu valodas apguve daudzās skolās metodikas ziņā pieklibo. Mani reizēm pārsteidz tas "līmenis", kas ir vienam otram jaunietim pēc skolas beigšanas (10!!! gadi angļu valodas nodarbību).

Vācu valodu pa 3 gadiem skolā tā arī neiemācījos, pat pamatus lāga nē, lai gan itkā sāku no nulles.

Ja jau skola ir izlēmusi kā vienu no svešvalodām piedāvāt krievu valodu, tad būtu vismaz loģiski tiem bērniem arī kaut ko iemācīt.
24.05.2015 08:13 |
 
Reitings 332
Reģ: 07.04.2015
Mani reizēm pārsteidz tas "līmenis", kas ir vienam otram jaunietim pēc skolas beigšanas (10!!! gadi angļu valodas nodarbību).


Nu kāds nekāds viņš nav :-D

Priecājās pa to ka vēl saprot krievu valodu un var apkalpot kādā veikalā vecas krievu tantes, kas ja viņas neapkalpos krieviski nepirks pārtikas produktus un badosies :-D

Tak lielākajai daļai Latvijas jaunatnes angļu valoda ir tada līmenī, ka UK tikai sēnes lasīt :-D
24.05.2015 08:19 |
 
Reitings 2059
Reģ: 29.01.2009
Krievu valodu sāku mācīties no 10 gadu vecuma, pagājuši vairāk kā 15 gadi, un vel joprojām rakstīt nemāku,lasīt nemāku, tik zinu tur kaut kādus koška,sobaka,moloko :-D Tā arī bija,ka stundās skolotāja runāja tikai krieviski un domāja,ka visi saprotam.
24.05.2015 08:59 |
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits